استاندار خراسان شمالی:

حمایت از سرمایه گذار داخلی راهکار تشویقی جذب سرمایه گذار خارجی است

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۲:۳۸:۱۰
کد خبر: ۷۷۳۱۴۸
حمایت از سرمایه گذار داخلی راهکار تشویقی جذب سرمایه گذار خارجی است
استاندار خراسان شمالی با حضور در نشست ستاد سرمایه گذاری استان گفت: حمایت از سرمایه گذار داخلی راهکاری تشویقی برای جذب سرمایه گذار خارجی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: سرمایه گذار خارجی خود را در آیینه سرمایه گذار داخلی می بیند و این بدان معناست هر سرمایه گذار خارج استان یا کشور برای اطمینان خاطر از حضور در خراسان شمالی نحوه حمایت مسئولان استان را از سرمایه گذاران بومی جویا می شود که نحوه اقدامات ما می تواند تبلیغ مثبت و یا منفی از جانب آنان قلمداد شود.

دکتر خباز افزود: تلاش ما باید حل موانع سرمایه گذاری باشد و تاکید دارم حمایت از سرمایه گذار تنها مختص به استاندار و معاونان استانداری نیست، بلکه تمامی مدیران و مسئولان استانی باید فرش قرمز واقعی پهن کنند و با نگاه مبتنی بر شعار: می شود و می توانیم، راهشگای حل مشکلات باشند و مدیران از وقت و آبروی خود برای توسعه استان سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: حق شهروندی این است که فرد در جریان اطلاعات و اخبار جامعه باشد، مگر مواردی که موجب لطمه زدن به امنیت کشور می شود، بنابراین مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی باید مردم را از خدمات ارائه شده مطلع کنند و اطلاعات جامع و کاملی در اختیار سرمایه گذار قرار دهند و هم چنین تاکید می کنم برای کسب مجوز و استعلامات نباید سرمایه گذاران را معطل و در ادارات مختلف سرگردان کنیم.

دکتر خباز تصریح کرد: خدمت به سرمایه گذار موجب تداوم مسیر سرمایه گذاری می شود و بر این باور هستم ارائه خدمت بدون تعیین زمان به بوته فراموشی سپرده خواهد شد بنابراین برای انجام تمامی امور باید بازه زمانی تعیین شود.

دکتر خباز در پایان این نشست بار دیگر با اشاره به پیشنهاد طرح صدور مجوز بی نام از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، تاکید کرد: دستگاه های مسئول صدور مجوز نظرات کارشناسی و پیشنهادهای اجرایی خود را هر چه سریع تر ارائه دهند چرا که تحقق این هدف موجب تسریع در روند سرمایه گذاری و تمایل بیشتر سرمایه گذار برای حضور در استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست اظهار داشت: بر ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در تمام شهرستان های استان تاکید دارم تا روند رسیدگی به مشکلات بخش سرمایه گذاری تسریع و تسهیل شود.

مجید پورعیسی افزود: دستگاه های اجرایی عضو ستاد سرمایه گذاری استان که خواستار اختیارات خاص در حوزه کاری خود برای تسریع در روند صدور مجوزها هستند، نظرات خود را برای بررسی بیشتر ارسال کنند.

وی ادامه داد: برای تصویب نهایی و تصویب اعتبار نقشه جامع سرمایه گذاری استان همراه با مجموعه کامل مطالعاتی از سوی مرکز ستاد سرمایه گذاری ارائه شود.

 

نظر شما