استاندار خراسان شمالی:

کارهای پژوهشی فاصله ما با کشورهای پیشرفته را کم می کند

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۲:۴۱:۱۱
کد خبر: ۷۷۳۱۵۱
کارهای پژوهشی فاصله ما با کشورهای پیشرفته را کم می کند
استاندار خراسان شمالی در اولین نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان گفت: کارهای پژوهشی موجب کاهش فاصله ما با کشورهای پیشرفته در حوزه تکنولوژی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: کشور ما در حوزه های مختلف مانند انرژی هسته ای، سلول های بنیادی، تسلیحات نظامی و ... موفقیت های فراوانی را کسب کرده اما در برخی حوزه ها دچار عقب ماندگی است که باید با انجام کارهای پژوهشی جبران شود.

دکتر خباز افزود:دغدغه دانشگاه ها و واحدهای تولیدی ما باید ورود فارغ التحصیلان به بازار کار و جذب نیروی انسانی آموزش دیده باشد که تحقق این هدف مستلزم ارتباط بیشتر دانشگاه ها و واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب نسل جوان به امر پژوهش است و باید پژوهش از سطوح ابتدایی برای دانش آموزان شروع شود تا در ادامه نگاه آنان به امر پژوهش به عنوان یک تکلیف باشد.

استاندار افزود: آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نحوه برگزاری هفته پژوهش ابلاغ و روسای چهار کمیته مشخص شده است و بنا بر نیاز استان سه کمیته جدید اطلاع رسانی و تبلیغات، نظارت و ارزیابی و جشنواره دانشجویی اضافه شد که با توجه به تولی گری صدا و سیمای استان برای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات می توانیم از این ظرفیت برای اطلاع رسانی بهتر و بیشتر به مردم بهره مند شویم.

بر اساس این گزارش برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری امسال در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۰ آذر برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز