پرستار نمونه کشوری :

علاقه به کار و برقراری ارتباط مؤثر با بیماران دو عامل مهم موفقیت در عرصه پرستاری است

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۷:۴۴
کد خبر: ۷۹۸۸۱۵
علاقه به کار و برقراری ارتباط مؤثر با بیماران دو عامل مهم موفقیت در عرصه پرستاری است
پرستار نمونه کشوری سال ٩٧ دانشگاه علاقه به کار و برقراری ارتباط مؤثر با بیماران را دو عامل مهم موفقیت در عرصه پرستاری عنوان می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در سال جاری 41 پرستار نمونه استانی و 2 نمونه کشوری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معرفی شدند و خانم مرضیه یعقوبی یکی از این پرستارهای نمونه کشوری در استان است . وی ساکن اسفراین ، دارای دو فرزند خردسال و شاغل در بیمارستان شهدا فاروج است و تمام سختی های راه و رفت و آمد به محل کار را به دلیل علاقه زیادی که به شغل پرستاری دارد ، به جان خریده و باعشق به وظیفه خطیر خود می پردازد .

یعقوبی با تاکید بر این که پرستاری شغل بسیار سختی است که مسئولیت و وجدان کاری بالایی را می طلبد ، می گوید: از سال ٩٢ در بیمارستان فاروج استخدام شدم و با وجود وظایف مادری و همسری و مشغله کاری زیاد ،همچنان هر روز با عشق و علاقه مسیر اسفراین تا فاروج را طی می کنم.

وی ، احساس همدلی و نحوه برخورد مناسب با بیماران را در کنار مهارت ها و دانش پرستاری ، راز موفقیت خود می داند و تصریح می کند: درک شرایط بیمار ، افزایش امید به زندگی و قوت قلب در وی ، تلاش برای حفظ آرامش خود و بهره مندی از اطلاعات کافی و به روز ، از موارد مهمی است که پرستاران باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان این که وظیفه پرستار فقط دادن دارو و مراقبت های پرستاری نیست ، اظهار می دارد: با ارائه آموزش های لازم در خصوص تغذیه مناسب و نحوه مصرف داروها ، برخورد صحیح و پاسخ دادن با آرامش به بیماران و همراهان آن ها می توان رضایتمندی بیماران و ارباب رجوع را افزایش داد و به درستی به وظایف خود عمل نمود.

وی خاطرنشان می کند: کشیک های شب و شیفت های پشت سرهم از سختی ها و مشکلات پرستاران است و همین شیفت های در گردش باعث می شود در رسیدگی به امور زندگی دچار مشکل شویم .

یعقوبی خاطرنشان می کند : پرستاری تنها یک حرفه نیست بلکه هنر و عشقی والا در آن نهفته است و با وجود تمام سختی ها همیشه با انگیزه ، علاقه و عشق در محل کارم حاضر می شوم و همه تلاشم این است که به بهترین شکل ممکن خدمات مطلوب و بهینه را به بیماران ارائه دهم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز