آغاز برنامه بسیج ملی کاهش مصرف قند ، نمک و چربی در استان

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۴:۰۱:۵۵
کد خبر: ۷۹۹۵۳۴
آغاز برنامه بسیج ملی کاهش مصرف قند ، نمک و چربی در استان
نهمین بسیج ملی کاهش مصرف قند ، نمک و چربی با تاکید بر شعار "از امروز با تغذیه سالم برای فردایی با سلامتی شروع کنیم" در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه با اعلام این خبر گفت :  این برنامه از ۲۰ لغایت ۳۰ دی ماه با همکاری های بین بخشی و مشارکت صدا و سیما ، آموزش و پرورش ، شهرداری ، ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و  بهزیستی و .... در سراسر کشور برگزار می شود.

" نسرین علیزاده " با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری های غیر واگیر ؛تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است ، بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده تغذیه نامناسب و الگوی غذایی، بیشترین علت بروز اضافه وزن و چاقی ، بیماری ها ی قلبی و عروقی ، دیابت نوع دو و برخی از انواع سرطان ها است.

این مسئول تاکید کرد : یکی از اقدامات مهم در کاهش بروز بیماری های غیرواگیر افزایش سطح آگاهی مردم جامعه است.

وی در ادامه یادآور شد : بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع اضافه وزن، چاقی و دیابت در جهان می بایست کمتر از ۱۰ درصد انرژی روزانه از قندهای ساده دریافت گردد ، یعنی روزانه کمتر از ۲۵ گرم قند مصرف شود.

وی افزود :  همچنین براساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، افراد بالای ۵۰ سال و کودکان زیر ۵ سال باید روزانه کمتر از ۳ گرم نمک و افراد کمتر از ۵۰ سال کمتر از ۵ گرم نمک مصرف کنند

" علیزاده " با اشاره به اینکه میزان مطلوب مصرف روغن ۳۵ گرم در روز و ۱۳ کیلوگرم در سال می باشد ، گفت: متاسفانه این میزان در حال حاضر در کشور ۴۶ گرم در روز و ۱۷ کیلوگرم در سال است که اصلاح این موضوع نیاز به مداخلات آموزشی دارد.

به گفته وی با اجرای برنامه تحول نظام  سلامت و استقرار کارشناسان تغذیه در مراکز بهداشتی ،شهروندان می توانند از مشاوره های تغذیه ای به منظور اصلاح الگوی مصرفی خود بهره مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز