استاندار:

همایش فرصت های سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی برگزار شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۵:۲۱:۲۰
کد خبر: ۸۱۲۰۸۴
همایش فرصت های سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی برگزار شود
استاندار خراسان شمالی برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری خارجی در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به دنبال معرفی فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در دیدار سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در بجنورد اظهار داشت: این همایش باید با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف برگزار شود.

وی به همکاری وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان می تواند در معرفی بازار هدف محصولات ما و کشورهای هدف مناسب جذب سرمایه گذاری خارجی موثر باشد.

شجاعی هم چنین به همجواری استان با کشور ترکمنستان و 300 کیلومتر مرز اشاره کرد و گفت:باید برای استفاده از این ظرفیت و حضور در بازار ترکمنستان تلاش های جدی انجام شود.

احمد شنوایی سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه بجنورد نیز به سیاست جدید این وزارتخانه با عنوان دیپلماسی اقتصادی و اولویت روابط با همسایگان اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایندگی آماده همکاری با دستگاه های مختلف و بخش خصوصی برای پیگیری حضور و مبادلات تجاری آنان در کشورهای همسایه و دیگر کشورهاست. وی هم چنین آمادگی این نمایندگی را برای دایرکردن بخش صدور روادید در فرودگاه بجنورد درصورت راه اندازی پروازهای بین المللی در آن اعلام کرد.

 

نظر شما