صبح امروز آغاز شد؛

رقابت هفت اثر نمایشی جشنواره هنرهای نمایشی قرآن و عترت خراسان شمالی

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۸:۰۲:۲۶
کد خبر: ۸۱۲۲۶۴
رقابت هفت اثر نمایشی جشنواره هنرهای نمایشی قرآن و عترت خراسان شمالی
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از آغاز رقابت هفت اثر نمایشی منتخب بخش مسابقه جشنواره هنرهای نمایشی قرآن و عترت خراسان شمالی از صبح امروز در بجنورد خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ابوالحسن حیدری با اعلام این خبر افزود: هفت اثر نمایشی توسط آقایان کمالی، شیردل و خانم حیدرزاده داوری و آثار منتخب نهایی امشب در آیین اختتامیه معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.

وی، با بیان اینکه ١٤ اثر نمایشی با موضوع قرآن وعترت به دبیرخانه این جشنواره رسید، تصریح کرد: از این تعداد هفت اثر نمایشی"سحر عاشقی"به کارگردانی مهدی فخرانی از جاجرم در دبیرستان شاهد امام حسین(ع)، "کبوترانه" به کارگردانی فهیمه کاویانی از جاجرم، "اسم شب" به کارگردانی رضا علی نیا از آشخانه در پلاتو شمس، و  نمایش"روح سنگین" به کارگردانی مصطفی شکاریان از گرمه در دبیرستان سمیه از صبح امروز در مدارس سطح بجنورد اجرا شدند.

حیدری، همچنین اظهار کرد: نمایش های "معرکه در میدان" به کارگردانی مسعود رشیدی از فاروج در دبیرستان طالقانی، "ابوزباله" به کارگردای حمید عابدی از فاروج در دبیرستان تلاش، "عتیقه" به کارگردانی برات محمد خیرآبادی از اسفراین در دبیرستان عصمت اجرا شدند.

وی، خاطرنشان کرد: آثار منتخب به منظور بهره مندی دانش آموزان از ظرفیت های هنری هنرمندان، آشنایی هر چه بیشترجوانان و  نوجوانان به مقوله تئاتر و  ارزش ها در مدارس اجرا شد.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه این جشنواره امشب ساعت ١٨ با معرفی و تجلیل  از نفرات برتر در محل تماشاخانه شمس بجنورد برگزار می شود

 

نظر شما