معاون اقتصادی وزیر کشور در اسفراین:

هدفگذاری ما حل مشکلات زیربنایی اقتصادی استان هاست

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۳:۲۴:۵۵
کد خبر: ۸۲۳۸۳۱
هدفگذاری ما حل مشکلات زیربنایی اقتصادی استان هاست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در دومین روز سفر خود به خراسان شمالی هدف از این سفر را حل مشکلات زیربنایی واحدهای اقتصادی خواند و گفت: مصوبات و نتایج جمع بندی سفر به شهرستان های هشتگانه این استان را در دو سطح استانی و ملی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، بابک دین پرست در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان اسفراین از فعالان بخش غیردولتی به عنوان سربازان جنگ اقتصادی یاد کرد و افزود: همه مدیران دستگاه ها باید با تسهیلگری فعالیت این واحدها، حل مشکلات آنان را اولویت نخست خود بدانند. 

وی تصریح کرد: در این شرایط حساس که با تدبیر رهبری، سران سه قوه با جدیت تمام درصدد برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور هستند، پذیرفتنی نیست که یک دستگاه، کمبود وقت و تعدد پرونده ها را علت معطلی مردم ذکر کند. وی تاکید کرد: میز خدمت مدیران اقتصادی امروز سنگر است و مدیران ضمن کار تمام وقت باید با تفویض اختیارات هم برای حل سریع تر مشکلات مردم و فعالان اقتصادی گام بردارند.

معاون اقتصادی وزیر کشور از استانداری هم خواست، با استفاده از سامانه های نظارتی موجود و ارزیابی ها، دستگاه های کم کار را معرفی و با آنان برخورد قانونی کند. 

دین پرست از فرمانداران استان هم خواست گزارش های سه ماهه از نتایج پیگیری های مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تهیه و ارائه کنند و خطاب به آنان خاطرنشان کرد: گزارش دقیقی هم از علل تعطیلی واحدها و نیازمندی های هر یک از آن ها برای احیای تولید و اشتغال در منطقه باید ارائه شود.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از چند واحد تولیدی صنعتی و شهرک گلخانه ای در شهرستان اسفراین و ابراز خرسندی از این که تحریم ها باعث شده است برخی صنایع حتی به شکوفایی بیشتر برسند، از فرمانداران خواست در بحث تنظیم بازار کالاهای اساسی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی هم چنین به تشریح مزایای عضویت خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور برای سرمایه گذاران پرداخت و از پیگیری امور برخی مشکلات مطرح در جلسه، از تهران و رایزنی با وزارتخانه ها و سازمان های متولی خبر داد.

مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هم هدف از برگزاری این نشست و انجام بازدیدها از صنایع شهرستان را آشنایی معاون اقتصادی وزیر کشور از مسائل و مشکلات این واحدها برای جمع بندی و پیگیری در دو سطح استانی و ملی ذکر کرد.

طاهر رستمی فرماندار اسفراین نیز با اشاره به مهم ترین ظرفیت های اقتصادی و توسعه ای این شهرستان، پرداخت تسهیلات مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، حمایت بیشتر از عشایر و اقتصاد مبتنی بر دامپروری با ارائه تسهیلات اشتغال پایدار در این بخش، هم چنین حمایت از صنایع فولادی شهرستان و حل مشکل نقدینگی و فروش و موانع بیمه ای و بانکی و مالیاتی آن ها را خواستار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز