معاون سیاسی استاندار؛

تامین امنیت غذایی و آب شرب سالم از اولویت های استان در سال ۹۸ است

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۳:۲۱:۱۸
کد خبر: ۸۳۴۹۲۱
تامین امنیت غذایی و آب شرب سالم از اولویت های استان در سال ۹۸ است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در اولبن نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال جاری به تشریح سیاست کاری استان در حوزه بهداشت و درمان اشاره داشت و گفت: تامین امنیت غذایی و آب شرب بهداشتی سالم در شهرها و روستاها از اولویت های استان در سال ۹۸ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در این نشست اظهار داشت: شرکت های آب و منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان متولیان تامین آب شرب بهداشتی و سالم باید هر چه سریع تر ایرادات شبکه توزیع آب را شناسایی و برطرف کنند.

حیاتی ادامه داد: در بحث تامین امنیت غذایی مردم باید حوزه بهداشت و درمان استان ورود جدی و بدون اغماض داشته باشد و متخلفان این حوزه را برای برخورد قانونی به دستگاه های قضایی معرفی کند.وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی برای برگزاری جشنواره های غذایی و برنامه های مشابه در بحث پخت و توزیع غذا موضوع اخذ مجوزهای بهداشتی را در دستور کار داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نمی تواند به تنهایی تمامی ماموریت های حوزه سلامت و بهداشت را انجام دهد و دلیل اصلی قانونگذار برای تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی ورود تمامی دستگاه های اجرایی جهت ارتقای سلامت جامعه است.

حیاتی با اشاره به ایام هفته سلامت، خاطر نشان کرد: تمامی برنامه های گرامیداشت هفته سلامت و کلیه خدمات ارائه ای دانشگاه علوم پزشکی در این هفته باید به دورترین نقاط روستایی استان برده شود و سفیران سلامت پیام سلامت را به مردم این مناطق برسانند و برای تحقق این هدف باید بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

وی مطرح کرد: بروشورها و توصیه های بهداشتی به ویژه برای زنان روستایی در هفته سلامت متناسب با جامعه های هدف مختلف تهیه شود.

حیاتی در ادامه صحبت های خود با اشاره به سیل اخیر استان، اظهار داشت: در این سیل بخشی از خانه های بهداشت و سیستم های سلامت استان در بخش های نرم افزار و سخت افزار آسیب دیدند که دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت اعتبارات ملی جهت جبران این خسارت ها مکاتبات لازم را با وزارتخانه متبوع داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعتبارات مصوب شده ملی برای جبران خسارت های سیل استان در بخش مسکن، راه و ابنیه روستایی هزینه می شود و برای جبران خسارات سایر بخش ها باید دستگاه های اجرایی با هدف دریافت اعتبارات ملی با وزارتخانه های خود مکاتبه داشته باشند.

تشکیل کارگروه اتلاف سگ های ولگرد در شهرستان ها به ریاست فرماندار و دبیری شهرداری، نظارت بر نحوه ارائه خدمات پزشکی در درمانگاه های دولتی و خصوصی، ارائه به موقع و آسان خدمات پزشکی به مردم و حضور مدیران دستگاه های اجرایی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان از دیگر تاکیدات معاون سیاسی استاندار در این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز