معاون عمرانی استاندار تاکید کرد؛

مدیریت آب برای کاهش دغدغه های عشایر

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۸:۱۷:۲۶
کد خبر: ۸۳۵۶۵۲
مدیریت آب برای کاهش دغدغه های عشایر
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در بازدید از پروژه بندخاکی میاندشت شهرستان اسفراین بر مدیریت آب برای کاهش دغدغه های عشایر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا رجب زاده در این بازدید که رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز حضور داشت، اظهار کرد: زندگی عشایر به آب وابسته است که باید با مدیریت صحیح آب و ذخیره سازی آن مشکلات و دغدغه های این قشر کاهش یابد.

رجب زاده در ادامه ابراز امیدواری کرد: با اهتمام در اجرای پروژه علاج بخشی سد بیدواز اسفراین و استمرار بارشها دغدغه کمتری برای ذخیره آب در شهرستان اسفراین پیش بیاید 

رئیس سازمان امور عشایر کشور هم در حاشیه این بازدید اظهار داشت : یکی از راهبردهای مهم عشایری استفاده از رواناب هایی است که در خیلی از مناطق عشایری ایجاد شده اند که باید برای ذخیره این رواناب ها مدیریت و برنامه ریزی را داشته باشیم.

کرمعلی قندالی با اشاره به پروژه بندخاکی میاندشت اسفراین افزود: مشکلات فنی در خصوص ساخت این سد پیش آمده است که با پیگیریهای انجام شده نسبت به رفع تنش های جنس خاک استفاده شده در اجرای این پروژه ؛تلاش داریم که تا پایان خرداد ماه این پروژه به بهره برداری برسد.

قندالی اعتبارات استفاده شده برای این پروژه را از محل اعتبارات ملی بیان کرد و گفت: سال گذشته  برای اجرای این پروژه دو و نیم میلیارد تومان مصوب شده بود که تمام مبلغ پرداخت شد .

وی ادامه داد : اعتبار سال 98 برای بهره برداری این پروژه 5 میلیارد تومان است که تلاش داریم با پیگیریهای استانی و ملی اعتبار بیشتری برای این پروژه تخصیص دهیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی  مناطق عشایری ؛ این مناطق فرصت مناسبی برای توسعه گردشگریست .

قندالی مجموع برآورد خسارت دیدگان عشایر از حادثه سیل اخیر کشور را محدود اعلام و دلیل آن را  برنامه ریزی مناسب و خروج به موقع عشایر از مناطق آسیب عنوان کرد و گفت: عشایر خسارت دیده از سیل 50 میلیون تومان وام با بهره پائین دریافت خواهند کرد.وی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات برای جبران خسارت های این افراد است که این رقم با نرخ چهار درصد به این قشر پرداخت می‌شود.

 

نظر شما