برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد در بجنورد

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۱:۴۲
کد خبر: ۸۴۲۷۱۵
برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد در بجنورد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و توانمندی‌های مددجویان این نهاد همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید الهی راد طی نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان از سوی این نهاد، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه عرضه محصولات و توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد با هدف تقویت تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در مرکز استان برپا می‌شود.

الهی راد اظهار کرد: در این نمایشگاه بخشی از محصولات تولیدی مددجویان به‌صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه می شود و با هدف نشان دادن توانمندی های مددجویان این نهاد، برگزار می شود.

وی با اشاره به برپایی این نمایشگاه در 25 غرفه، افزود: در این نمایشگاه مددجویان مجری طرح‌های خود اشتغالی در غرفه‌ها مستقر می‌شوند که سال گذشته نیز مددجویان 100 میلیون تومان فروش محصول داشتند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال مددجویان شامل مبلمان سازی، قاب و تابلو، صنایع‌دستی مواد پروتئینی و لبنیات و خوار و بارفروشی پوشاک سنتی، ورزشی، زنانه است.

الهی‌راد با بیان اینکه این نمایشگاه همانند سال گذشته در محل شهربازی بجنورد برپا می‌شود، افزود: این نمایشگاه از فردا 16 اردیبهشت ماه برپا شده و تا 18 ماه مبارک رمضان ادامه دارد و علاقمندان می توانند از ساعت18:30 تا 23 از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی یکی از مهمترین اقدامات حمایتی کمیته امداد در سال 97 را ارائه 219 میلیون تومان کمک پزشکی در قالب چشم پزشکی و دندانپزشکی به مددجویان عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: خرید و توزیع 32 دستگاه آبگرمکن در مناطق محروم، اهداء 200 کارت هدیه جهیزیه هر کدام به مبلغ 3 میلیون تومان، خرید هزار و 330 دستگاه بخاری و وسایل گرمایشی، توزیع بیش از دو هزار بسته تحصیلی لوازم التحریر،  جذب 13 هزار خانوار جدید در قالب مددجویان عادی و تبصره 14 توزیع بیش از 7 هزار لوازم‌خانگی به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال 97 برای مددجویان کمیته امداد به شمار می‌رود.

این مقام‌مسئول با اشاره به وضعیت مسکن مددجویان این نهاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته 309 مسکن روستایی و 164 مسکن شهری به ارزش 25 میلیارد و 600 میلیون تومان خریداری و احداث شد. همچنین برنامه احداث 388 مسکن شهری و همچنین نوسازی و بازسازی 1500 مسکن روستایی در دستور کار کمیته امداد در سال 98 است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته 61 میلیارد و 438 میلیون تومان مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است  افزود: این میزان در مقایسه با سال 96، 23 درصد رشد داشته است. همچنین میزان مبلغ صدقات جمع آوری شده در سال 97 نسبت به سال گذشته از رشد 6 درصدی برخوردار بوده است.

الهی راد در پایان با اشاره به تعداد 3100 نفری فرزندان محسنین و همچنین 3188 ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان اضافه کرد: در حال حاضر 340 نفر از فرزندان محسنین در خراسان شمالی فاقد حامی می‌باشند‌.

این مقام‌مسئول با اشاره به اعطای دو هزار و 365 طرح اشتغال طی سال گذشته در استان، گفت: برای ایجاد این تعداد طرح در استان 78 میلیارد و 317 میلیون تومان از محل اعتبارات امداد، تسهیلات بانکی و کمک‌های خیرین هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته یک هزار و 600 فقره جهیزیه با اعتبار پنج میلیون تومان به دختران و پسران مددجو اعطا شد، تصریح کرد: هم اکنون در ردیف جهیزیه و تسهیلات کارگشایی پشت نوبت نداریم و در صورت ارائه درخواست از سوی افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود.

وی درپایان گفت: یک هزار و 760 زن سرپرست خانوار در خراسان شمالی دارای بیمه هستند.

انتهای خبر/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز