تاکید دکتر حیاتی در جلسه پیگیری وضعیت معدن آلبلاغ اسفراین؛

برخورد جدی با دلالان معدن آلبلاغ اسفراین

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۷:۵۵:۳۵
کد خبر: ۸۴۶۲۸۱
برخورد جدی با دلالان معدن آلبلاغ اسفراین
دکتر حیاتی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه پیگیری وضعیت معدن آلبلاغ اسفراین در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای منطقه میلانلو تاکید کرد: تا زمان تعیین تکلیف وضعیت معدن آلبلاغ اسفراین در صورت بهره برداری از معدن ؛ با اخلال گران ،دلالان و سوداگران برخورد جدی خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر حیاتی ادامه داد: مردم و مسئولین جدا از هم نبوده و مسئولین امروز از بطن خود مردم هستند که زمام امور را دستشان گرفته اند و در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ شکافی بین مردم و مسئولین نیست .

وی با اشاره به اتفاقات ناگوار در معدن آلبلاغ اسفراین اظهار داشت : اتفاقات اخیر دون شأن مردم منطقه بوده که این مسئله علاوه بر مخاطرات زیست محیطی ، باعث مخاطرات امنیتی ، جانی و مالی در منطقه نیز شده است .

معاون سیاسی استاندار خطاب به دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای منطقه میلانلو گفت: امروز شما را به این جلسه دعوت کرده ایم تا داشته هایمان را بررسی کنیم و تکالیفمان را در این جلسه مشخص کنیم که برای حل این مشکل چه باید کرد .

دکتر حیاتی با بیان این مطلب که شوراها نمایندگان مردم در روستاها هستند افزود: این شأنیت شوراها از قِبَل نظام جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است و شما بعنوان نماینده مردم در روستاها ، امور را رصد کنید ؛ شوراها حلقه واسط بین دولت و مردم هستند .

در همین راستا دکتر حیاتی ادامه داد: دهیاران نیز نمایندگان  دولت در روستاها هستند پس باید دهیار و شورا متفق القول به وضعیت موجود خاتمه دهند .

وی به دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای منطقه میلانلو تاکید کرد : وظیفه شماست آنچه که در این جلسه تصمیم گیری می شود را به مردم اطلاع دهید . اجازه ندهید از روز بعد کسی وارد منطقه شود در غیر این صورت برخورد جدی با متخلفین و اخلال گران صورت می گیرد . و اگر دیدید افرادی در منطقه اخلال می کنند به نیروی انتظامی اطلاع دهید .

دکتر حیاتی گفت: تا کنون هیچ گونه تصمیمی مبنی بر واگذاری معدن آلبلاغ به شرکتهای خصوصی نگرفته شده است و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود اولویت در واگذاری معدن به مردم منطقه است . و قطعا تصمیمی گرفته نخواهد شد که حق و حقوقات مردم منطقه تضییع شود .

وی گفت: در همین راستا ممکن است کسانی اخاذی کنند ، لیست تهیه نمایند ؛ که اینها را قویاً تکذیب می کنیم . موضوع بهره برداری از معدن آلبلاغ اسفراین باید در سطح ملی و در شورای عالی محیط زیست کشور بررسی شود که دکتر شجاعی استاندار نیز در حال پیگیری موضوع است.

وی در پایان با تاکید مجدد به دهیاران و شوراها در جهت همکاری با نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین شهرستان و اطلاع رسانی به مردم اظهار داشت: در صورت همکاری مردم و پالایش منطقه، افراد غیربومی و دلالان به سرعت شناسایی شده و راحت تر می توان با اخلال گران برخورد کرد .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی نیز با گلایه از اعضای شورای اسلامی و دهیاران منطقه میلانلو گفت: شما الگو و نمادی از مردم منطقه هستید و از اینکه نتوانستید مدیریت منطقه را داشته باشید باعث شد یک عده سودجو و اخلال گر وارد منطقه شده و امنیت آن به خطر بیافتند و سود آن نیز به سمت دلالان سوق داده شود .

مسلم محمد یاران ادامه داد: اعضای شورای تامین استان و شهرستان از برخورد قانونی و قاطع با اخلال گران ،عاجز نیستند بلکه ما اعتقاد داریم مردم ولی نعمتان ما هستند و لازم است با همراهی و همکاری لازم در چارچوب قوانین و مقررات به دیگران پاسخ دهند . برخورد ما قطعا بازدارنده است . 

محمد یاران تصریح کرد: تا زمانی که وضعیت معدن تعیین تکلیف نشده است با خاطیان برخورد جدی خواهد شد و مردم نیز باید از مسئولین متولی تسریع در تعیین تکلیف وضعیت معدن را مطالبه کنند .

فرماندهی انتظامی استان در ادامه ضمن اشاره به نقش بی بدیل مردم در همه حوزه ها و در شکل گیری انقلاب اسلامی و حفظ و تداوم آن اظهار داشت : در نظام جمهوری اسلامی ایران یک سری قوانین مصوب شده است که آنها را نمایندگان مردم مصوب کرده اند و کسانی که در ایجاد  حکومت اسلامی نقش داشته اند نباید به خودشان اجازه بدهند که امری خلاف قانون انجام دهند .

سروان مظاهری با اشاره به حوادث اخیر در معدن آلبلاغ اسفراین تصریح کرد: حوادث اخیر براثر کوتاهی برخی از مسئولین متولی بوده است که باعث به خطر افتادن محیط زیست و بهداشت و امنیت مردم شده است که این موضوع باید برای مردم منطقه اطلاع رسانی شود .

وی با برشماری وظیفه نیروی انتظامی در برخورد با اخلال گران نظم و امنیت در جامعه گفت: در مقابل کسانی که می خواهند  در محیط ناامنی ایجاد کنند برخورد خواهیم کرد که این امر مستلزم همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی است

سروان مظاهری از دهیاران و اعضای شورای اسلامی منطقه خواست : تا تعیین تکلیف وضعیت معدن آلبلاغ اسفراین افراد بومی منطقه وارد معدن نشده تا مراحل قانونی آن طی شود .

 

نظر شما