افتتاح دو طرح ایستگاه هواشناسی در خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۵:۲۶
کد خبر: ۸۷۰۰۹۶
افتتاح دو طرح ایستگاه هواشناسی در خراسان شمالی
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از افتتاح دو طرح ایستگاه هواشناسی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید بیجندی در نشست خبری درجمع خبرنگاران استان از افتتاح دو طرح این اداره کل همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و گفت: عملیات ساخت مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی هم در این سفر آغاز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌شمالی با بیان اینکه ایستگاه خودکار هواشناسی فرودگاهی در سفر ریاست جمهوری به استان قابل بهره‌برداری است اضافه کرد: بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در راستای راه اندازی ایستگاه خودرو هواشناسی فرودگاه خراسان شمالی هزینه شده که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به استان بهره برداری شود. همچنین انتظار داریم 15 میلیون تومان تومان اعتبار جهت شروع و کلنگ‌زنی مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان در سفر رئیس دولت تدبیر و امید به استان مصوب شود.

این مقام مسئول گفت: ساماندهی و تجهیز ایستگاه هواشناسی استان از دیگر برنامه‌های پیشنهادی این اداره کل در سفر رئیس جمهور به استان است.

بیجندی با بیان اینکه هواشناسی این استان به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری در مضیقه است گفت: اکنون 45 درصد از پست‌های سازمان این اداره کل خالی است علاوه بر آن، برای خدمات رسانی بهتر، نیاز است تا تجهیزات و امکانات تقویت شود.

مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: امیدوارهستیم اعتباری بالغ بر 15 میلیون تومان برای کلنگ زنی مرکز تحقیقات هواشناسی در این سفر به استان تخصیص یابد.

بیجندی  با اشاره به پیش بینی هوا در تابستان سال جاری یادآورشد: پیش بینی میشود تابستان سال جاری از بارش های نرمالی برخوردار باشیم و شاهد پدیده ای خاص نباشیم و در اکثر مناطق شاهد نیم تا یک درجه افزایش دما باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به افزایش 100 درصدی میزان بارشها در سال زراعی نسبت به مدت مشابه بیان داشت: براساس آمارهای ثبت شده تا روز هفدهم تیرماه در استان 382 میلی متر بارش دریافت شده، که در سال گذشته میزان بارش دریافتی 190 میلی متر اعلام شده است.

وی به وضعیت جوی فصل بهار سال جاری که گذشت تصریح کرد: به طور کلی و در فصل بهار در حوزه دما هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به آمار بلند مدت با کاهش دما مواجه بودیم به طوری که شهرستان اسفراین کمترین میزان دمای ثبت شده را به خود اختصاص داد. در حوزه بارندگی‌ نیز، هم نسبت به آمار سال گذشته و هم نسبت به آمار بلند مدت با افزایش میزان بارش روبرو بودیم که رکورددار این بخش شهر آشخانه با بیشترین میزان بارندگی بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه ماهه ابتدایی امسال جز ماه‌های پر خبر هواشناسی بوده به‌نحوی‌که بهار امسال وضعیت جوی خوبی را شاهد بودیم و خراسان شمالی با بارش مناسبی روبرو بوده است.

وی گفت: در روزهای گذشته شاهد افزایش دمای استان تا دمای 40 درجه نیز بوده ایم و این جریان در بازه های کوتاه مدت در مناطق غرب استان بیشتر دیده خواهد شد.

وی درپایان اظهار داشت:  اگر استان شاهد ترسالی بود، باتوجه به اینکه یکی از اصلی ترین منابع تولید برق، آب ذخیر شده در سدها هستند نباید این روزها با کاهش برق مواجه باشیم.

انتهای پیام/

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز