وزیر کشور:

نگاه به روستاها باید با هدف جبران کمبودها باشد

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۷:۲۸:۱۶
کد خبر: ۸۷۰۴۳۸
نگاه به روستاها باید با هدف جبران کمبودها باشد
وزیر کشور گفت: نگاه به روستاها باید با هدف رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع منتخبین، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان شیروان اظهار داشت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی رهبران محلی رشد و توسعه در روستاها هستند. 

رحمانی فضلی افزود: یکی از مهمترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مسئولین از دل همین مردم و به انتخاب مردم به مقام می رسند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی مردم مسئولین خود را حتتی در شهرهای کوچک نمی توانستند ببینند و مشکلاتشان را بیان کنند.

رحمانی فضلی در ادامه تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات مناطق روستایی و تشکیل جهاد سازندگی از اولین دستورات امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و امروز باید نگاه ما به روستاها با هدف رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی ها باشد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سطح زندگی، علم، دانش و تدین جامعه روستایی بالا برود و در این راستا نباید تنها به اعتبارات دولتی اکتفا کرد بلکه باید از ظرفیت مردم بهره مند شد.

وزیر کشور ادامه داد: تا کنون نتوانستیم اقتصاد و امور کشور را به مردم بسپاریم و بنده اعتقاد دارم باید برای رونق تولید از مردم بهره مند شویم.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: نقش دهیاران و شوراهای اسلامی برای بهره مندی از ظرفیت مردمی بسیار موثر است. رحمانی فضلی اشاره داشت: یک خانواده روستایی با کوچکترین عنصر تولید مانند دام می تواند تولید را افزایش دهد و درآمدزایی کند.

وی خاطر نشان کرد: مراکز بوم گردی در روستاها باید تقویت شود چرا که این مراکز علاوه بر جذب توریست و گردشگر می تواند مکان مناسبی برای فروش محصولات بومی و کسب درآند جانبی باشد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: محصولات تولیدی روستاییان شهرستان را برندسازی کنید.

وی اشاره داشت: امروز در حاشیه بازدید بنده از روستا یکی از گلایه های مردمی پایین بودن سرعت اینترنت بود که نشان می دهد روستاییان ما با علم روز بیگانه نیستند.

رحماتی فضلی در پایان سخنان خود تاکید کرد: حصارهای تنگ نظری و حسادت ها را کنار بگذارید و با کمک یکدیگر برای رشد و توسعه روستا و منطقه تلاش کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز