دکتر واعظی در بجنورد:

برای توسعه خراسان شمالی در زمینه های مختلف تحرک ایجاد کرده ایم

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۵:۰۴:۲۰
کد خبر: ۸۷۰۸۱۱
برای توسعه خراسان شمالی در زمینه های مختلف تحرک ایجاد کرده ایم
رییس دفتر رییس جمهور در جمع فعالان اقتصادی و کارآفرینان خراسان شمالی گفت: برای توسعه استان خراسان شمالی در زمینه های مختلف ایجاد تحرک کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمود واعظی در این نشست اظهار داشت: تخصیص اعتبار برای سفر رییس جمهور،سرمایه گذاری برای پروژه های ملی دستگاه های اجرایی،افزایش اعتبار برای تبصره ۱۸ به ارزش ۶۹۰ میلیارد تومان و تخصیص اعتبار برای اشتغال روستایی به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان از اهم موارد زمینه ساز تحرک در این استان است.

وی افزود: دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی انصافا عملکرد خوبی در این مدت داشته و توانسته روحیه تعاملی با بخش ها و حوزه های مختلف هم داشته باشد و مهم تر آنکه با رویکرد دکتر شجاعی ،وزارت خانه ها و مدیران بانک های مختلف راغب به سرمایه گذاری شدند که انتظار چنین کاری نمیرفت.

دکتر واعظی تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت برای استانهای جدید التاسیس اختصاص بودجه بیشتری است که سعی شده این مهم در این سالها تحقق پیدا کند.

وی افزود: عزم و اراده ای در تمام بخش ها برای کار بیشتر در فعالان اقتصادی و کارآفرینان این استان دیدم که ماهم با همین انگیزه تلاش می کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته با شرایط و فشار شدید بین المللی مواجه بودیم و دلیل آن این بود که فردی همچون ترامپ به هیچ یک از تعهدات سیاسی جهانی خود پایبند نبود و به دلیل شرایط خاص منطقه ای ما فشارها از سوی آمریکا افزایش یافت.

دکتر واعظی ادامه داد: انسجام و اقتدار در ایران و منطقه موجب شد تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم و مردم نیز این شرایط را درک کردند که در حال حاضر در وضعیت بهتری قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی های بعمل آمده در سالهای قبل از دولت تدبیر و امید ۱۷۰ میلیارد تومان در خراسان شمالی سرمایه گذاری شد اما در ۶سال اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که نشان از همت دولت است.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: خراسان شمالی بعنوان استانی مرزی تولیدات خوبی به خصوص در حوزه کشاورزی دارد که باید کمک کنیم تا میزان صادرات افزایش یابد.

دکتر محمود واعظی تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که البته تعامل کردن به دلیل برخی مسائل مشکلاتی را به وجود آورده که قرار است رییس جمهور ترکمنستان سفری به تهران داشته باشد که سعی می کنیم این روابط را با خراسان شمالی ساماندهی کنیم.

وی  با اشاره به افزایش ارز نیمایی افزود: امیدواریم همکاری نزدیکی بین شما فعالان اقتصادی و بانک ها به وجود آید با هدف اینکه این ارز نیمایی به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

دکتر واعظی تصریح کرد: گردشگری در استان خراسان شمالی مغفول واقع شده که باید سرمایه گذاری در این خصوص انجام شود زیرا هدفگذاری ما این است که این استان جاذبه های بسیاری را دارد که می تواند گردشگر جذب کند لذت باید زیرساخت ها فراهم شود.

وی پرداختن به موضوعاتی همچون برند سازی،توجه به حوزه اقتصادی زنان،تکمیل زنجیره صنایع تبدیلی ،ایجاد صنایع کوچک و متوسط واتمام پروژه های نیمه تمام را مورد تاکید قرار داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز