استاندار خراسان شمالی خبر داد؛

ره آورد سفر معاون رییس جمهور به خراسان شمالی اختصاص ۲۸ میلیارد تومان اعتبار است

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۸:۳۴:۲۸
کد خبر: ۸۷۴۷۷۲
ره آورد سفر معاون رییس جمهور به خراسان شمالی اختصاص ۲۸ میلیارد تومان اعتبار است
استاندار خراسان شمالی با اشاره به تفاهم نامه های مطرح شده در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به این استان میزان اعتبارات حاصل از این سفر را ۲۸۰ میلیارد ریال تفاهم نامه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدعلی شجاعی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با اشاره به تفاهم نامه های مطرح شده در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به این استان، ایجاد پایگاه خدمات صادرات محصولات دانش بنیان کشور را، قول طلایی معاون رئیس جمهوری عنوان کرد که با کمک بخش خصوصی و اتاق بازرگانی محقق می شود وافزود: این امر سبب رونق صادرات کشور خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی با بیان این که " این استان متولی پایگاه خدمات صادرات محصولات دانش بنیان ایران در کشور ترکمنستان شد" ؛اظهار داشت: در این سفر پرداخت 120 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات به طرح های دانش بنیان مورد موافقت قرار گرفته است که با نرخ 11 درصد به متقاضیان داده می شود.

وی افزود: البته از محل کمک های فنی و اعتباری استان، تامین اعتبار نیمی از سود این تسهیلات برای مجریان طرح هایی که بر اساس پیشران های توسعه استان اجرا می شود و مشکلی از استان را رفع می کند، توسط استان تقبل شده است.

وی گفت: تامین 60 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز ساختمان پارک علم و فناوری، 10 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی، تامین 10 میلیارد ریال برای هر کدام از مراکز رشد در شیروان و اسفراین از جمله تفاهم نامه هایی است که در سفر آقای ستاری، منعقد شده است.

استاندار خراسان شمالی افزود: فرمانداران در شهرستان هایی که مرکز نوآوری ندارند تا دو هفته دیگر، مکانی برای ایجاد این مراکز معرفی کنند تا برای ایجاد و تجهیز این مراکز اقدام شود. شجاعی با بیان اینکه هر تابلوی علمی که در شهرستان بلند شود سبب توسعه این شهرستان خواهد بود خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تجهیز این مراکز را متعهد شده است.

استاندار خراسان شمالی گفت: کمک به تجهیز پژوهش سراها در شهرستان های استان از دیگر پیشنهادهای ما در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان است. وی با بیان اینکه باید تمام شهرستان های استان پژوهش سرا داشته باشند افزود: با تامین فضای پژوهش سرا در شهرستان ها، معاونت علمی و فناوری متعهد شده است تا در تجهیز این مکان ها حمایت و کمک داشته باشد.

 

نظر شما