برگزاری جشنواره بزرگ شهرآبنبات دربوستان بش قارداش

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۲:۱۷:۴۳
کد خبر: ۸۸۲۴۳۶
برگزاری جشنواره بزرگ شهرآبنبات دربوستان بش قارداش
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین از برگزاری جشنواره بزرگ شهر آبنبات در محل بوستان بش قارداش شهر بجنورد در 7 شهریور ماه با حضور تولیدکنندگان و بازرگانی داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدصمدی درنشست خبری درجمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلسات مختلف با کلیه آبنبات سازان استان خاطرنشان کرد: قصد داریم یک برند آبنبات استان را بین المللی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی همچنین به روابط خراسان شمالی با ترکمنستان اشاره کرد و گفت: وجود مرز مشترک با کشور همسایه موقعیت خوبی برای مراودات تجاری است که در این رابطه همچنان دنبال رایزنی برای راه اندازی بازارچه پرسه سو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات استان در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از لحاظ ارزشی 29.4 درصد و به لحاظ وزنی 38.5 درصد کاهش دارد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های مهم اتاق بازرگانی استان در سال جاری گفت: همایش و نمایشگاه بین المللی فن آوری های نوین صنعت ایران با حضور مهمانانی از 15 کشور ساحلی دریای خزر، با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی ایران، با محوریت اتاق بازرگانی خراسان شمالی در شهر آوازه ترکمنستان برگزار می شود.

صمدی با بیان اینکه این رویداد 20 تا 21 مردادماه جاری برپا می شود، افزود: تا کنون اقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان کشور و استان برای حضور در این رویداد صورت گرفته و بیش از سه هزار و 500 مهمان نیز برای حضور در این همایش و نمایشگاه بین المللی ثبت نام کرده اند.

وی درپایان بااشاره به وجود 22 نوع گیاه دارویی در خراسان شمالی گفت: اکنون افغانستان و ترکمنستان اعلام علاقه مندی کرده اند که پس از فرآوری، محصول به کشور آن‌ها صادر شود.

 

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز