استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

خراسان شمالی نیاز به جهش دارد نه پیشرفت

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۶:۵۲:۰۶
کد خبر: ۸۸۳۳۲۹
خراسان شمالی نیاز به جهش دارد نه پیشرفت
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه استان نیاز به دویدن در مسیر توسعه را دارد، گفت:باور کنیم که با هم می توانیم نداشته های استان را تامین کنیم و خراسان شمالی نیاز به جهش دارد نه پیشرفت و این جهش هیچ ارتباطی به منابع مالی ندارد بلکه به ذهن و توانمندی فکر مدیران و قبول مسئولیت آنان بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد علی شجاعی در ابتدای شورای اداری استان به بیان گزارشی از حوزه های مختلف استان و واکاوی آمارهای آن در مقایسه کشوری پرداخت و اظهار داشت:اگر استان در بسیاری از شاخص ها رشد کند و درمسیر توسعه قرار گیرد کار سختی نیست زیرا در سایه همراهی تمام اعضای حاکمیت،برنامه ریزی و جدیت محقق می شود.

وی با بیان اینکه برای نرسیدن به شاخص های مطلوب کشوری نباید دنبال دشمن فرضی بود،افزود: قوانین کشور برای تمام استانها یکسان است و نباید توجیه امور نشدنی خود را به این قوانین منوط کرد. شجاعی پس از تاکید بر رسیدن به شاخص های مطلوب کشوری به بیان گزارش از حوزه های مختلف پرداخت و گفت: خراسان شمالی رتبه آخر در شاخص استانها از طرح های عمرانی در لایحه ۹۸ ،رتبه ۲۷ در برخورداری از مالیات بر ارزش افزوده،رتبه بیستم در درصد افزایش درآمد و واریز به خزانه کشور و رتبه سی ام در بخش اعتبارات هزینه ای دارد.

وی ادامه داد:این در حالیست که در بهار ۹۷ متوسط نرخ بیکاری استان ۱۰.۴ و در بهار ۹۸ به ۷.۹درصد ارتقا یافت که در این حوزه رتبه سوم کشوری را داریم.

شجاعی تصریح کرد: تمامی مسئولان ارشد کشور همگی متفق القول هستند که خراسان شمالی به کارگاه کار و تلاش تبدیل شده و این موضوع جز با جدیت و همراهی مدیران استان میسر نبوده است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع تعداد طرح های پرداختی استان از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: از دی ماه ۹۷ تا فصل بهار سالجاری برای ۴هزار ۷۱۲ طرح به ارزش ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

شجاعی همچنین از ارتقای استان در حوزه مولفه های کسب و کار خبر داد و افزود:در بحث میزان رشد مولفه های کسب و کار حائز رتبه پنجم کشوری،اعتبارات اشتغالزت رتبه دوم کشوری و کاهش نرخ بیکاری رتبه سوم کشوری را بدست آورده ایم و کسب این رتبه هت به جهت همت مدیران و شایستگی مردم بوده است.

استاندار خراسان شمالی از حضور ۵۰ مقام کشوری و امضای ۱۴ تفاهم نامه در حوزه های مختلف در استان خبر داد و تصریح کرد:هدف از این حضور و تفاهم نامه ها ،حرکت در مسیر ارتقای استان است.

محمد علی شجاعی در بخش دیگر سخنان با ارزش ترین بحث در رسیدن به توسعه را نیروی انسانی و مدیران شایسته عنوان کرد و افزود: در غیر این صورت باری بر دوش مسیر توسعه خواهیم داشت لذا سخنرانی کردن و برگزاری جلسات برای مردم فایده ای ندارد.

شجاعی با ابراز گلایه از اینکه چرا برخی مدیران در پیگیری امور حوزه های خود کوتاهی می کنند اظهار داشت:توصیه من به مدیران این است جلسات در مسیر اجرایی شدن امور برگزار شود زیرا مدیر شایسته برای این سیستم با ارزش ترین سرمایه محسوب می شود.

وی از تشکیل ستادی جدا از بدنه استانداری در قالب کار ویژه جهت پیگیری مکاتبات تهران خبر داد و افزود: باید مشخص شود در این پیگیری مکاتبات کدام یک به چه ادارات و شهرستان هایی مرتبط است زیرا کار ارزیابی و ارائه گزارش ها را جدی خواهیم گرفت لذا همراهی مدیران حائز اهمیت است.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: به هیچ یک از مدیران ما ارتباط ندارد چه کسانی کاندیدا شده و رای می آورد زیرا وظیفه ما زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم است لذا ورود مدیران به این مبحث ممنوع است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:ما با نظارت،تقسیم کار و تبادل اطلاعات هریک باید وظایف خود را انجام دهیم زیرا هدف ما برگزاری انتخابات سالم است.

شجاعی بر اجرایی شدن و جدی گرفتن مصوبات جلسات تاکید کرد و اظهار داشت:جلسات متعددی برگزار می شود در حالیکه مصوبات به میزان اندکی اجرایی می شود در حالیکه اجرای مصوبات برای ما حائز اهمیت است و تا مصوبه ای اجرایی نشده نباید سراغ مصوبات جدید رفت.

وی در پایان با تبریک روز خبرنگار تصریح کرد: هرچند رسانه های خراسان شمالی از نظر کمی رسانه های استان در رتبه آخر هستند ولی به عقیده من از نظر کیفی رتبه یک کشوری هستند و این نشان از رشد و بالندگی رسانه ها دارد.

گفتنی است در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری بعنوان مشاور استاندار در امور روحانیت منصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز