استاندار خراسان شمالی:

تهیه آمایش جغرافیایی از تعداد معتادان استان ضروریست

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۲:۵۷:۴۱
کد خبر: ۸۹۵۷۰۶
تهیه آمایش جغرافیایی از تعداد معتادان استان ضروریست
استاندار خراسان شمالی از تمامی مدیران متولی حوزه مبارزه با مواد مخدر خواست تا دو هفته آینده آمایشی جغرافیایی از تعداد معتادان بر مبنای منطقه،سن،جنسیت،میزان سواد آماده کرده تا بر اساس این آمار تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آمار ارائه شده توسط این ستاد در خصوص تعداد معتادان را متناقض دانست و افزود : اگر این آمار بر اساس سرشماری شیوع شناسی انجام شده باشد در واقع به نوعی سرشماری در کار نبوده است و این نشان دهنده این است که آمار غلط مسیر بد را به ما نشان می دهد . وی با گلایه از اینکه چرا این آمار شیوع شناسی در تمامی شهرستان ها یکسان است خاطر نشان کرد : این آمار باید دوباره مورد بازنگری قرار گیرد تا تابلو و نقشه راه مان باشد لذا برای این کار باید در تمامی شهرستانها کنکاش دوباره‌ای در خصوص این آمار انجام شود .

وی بیان کرد:اگر آمایش جغرافیای در تمامی شهرستان ها انجام شود در این صورت توانستیم وظیفه خود را نسبت به مردم انجام دهیم البته در این مسیر باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و امور اجتماعی استانداری نیز استفاده شود . شجاعی با تاکید بر این نکته که وقتی به صورت عام صحبت می کنیم نمی توانیم برنامه اجرایی ارائه دهیم، تصریح کرد : می خواهیم کار اجرایی انجام دهیم اما آمار درستی نداریم بر مبنای همین آمار غلط نباید در رتبه ششم کشوری قرار می‌گرفتیم بنابراین بازنگری آمار توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ،دانشگاه بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی باید صورت پذیرد .

وی در ادامه سخنان خود ارائه آمار درست و صحیح را سکوی قابل اتکا برای حرکت در مسیری درست دانست و افزود : در کنار این که علیرغم تمام نداشته ها تلاش هایی از سوی مدیران متولی حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده باید به دنبال آمار دقیق مبتلایان به این حوزه باشیم .

وی با تاکید بر این نکته که ریشه معضل اعتیاد باید به‌عنوان یک کار بزرگ شناسایی شود ،خاطرنشان کرد : زحمات ستاد مبارزه با مواد مخدر باید روز به روز کمتر شود و این مهم تنها با حضور دستگاه های اجرایی متولی در این امر و به میدان آمدن مدیران این حوزه محقق می‌شود .

شجاعی اظهار داشت: اثرگذاری تلاش های مدیران حوزه مبارزه با مواد مخدر این است که با این اطلاعات آماری دقیق بتوانیم برنامه عملیاتی تعریف کنیم که در این راستا باید بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد را نیز درگیر کنیم و تکالیف تمامی حوزه‌ها نیز مشخص شود. وی افزود: با عملیاتی شدن برنامه های مبارزه با مواد مخدر می‌توانیم آثار نشاط را در بین مردم و مشاهده کنیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز