طرح تکمیلی فولادِ قطب صنعت خراسان شمالی با ۹۵درصد پیشرفت

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۶:۰۱:۵۵
کد خبر: ۹۱۶۶۴۰
طرح تکمیلی فولادِ قطب صنعت خراسان شمالی با ۹۵درصد پیشرفت
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در اسفراین گفت:با نهایی شدن و تکمیل ۵مرحله از ۶فاز نهایی طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین به پایان رسیده است که مرحله ششم آن بیش از ۹۵درصد به اجرا درامده است و در چند ماه آینده با حضور مقامات عالی کشوری به بهره برداری میرسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی قوامی نماینده مردم شریف اسفراین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرایی کردن طرح تکمیلی مجتمع فولاد از سال ۸۹،با اعتباری بالغ بر ۹۴میلیون یورو که از صندوق ذخیره ارزی لحاظ شده بود به دلیل تحریم ها و نوسانات اقتصادی بهره برداری از این طرح در شهرستان اسفراین به تاخیر افتاد.

*جلوگیری از خام فروشی

هادی قوامی که در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان اسفراین در جمع مدیران سخن میگفت:خاطر نشان کرد:با تکمیل و نهایی شدن طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین،شمش ارزان قیمت در اختیار مجموعه صنعتی لوله گستر شهرستان قرار خواهد گرفت که این امر از خام فروشی جلوگیری و ارزش افزوده هنگفتی را برای تولیدات این مجتمع رقم خواهد زد.

قوامی با اشاره به اینکه مسئولان باید اولویت ها را در طرح های اقتصادی در نظر بگیرند؛اظهار داشت:مدیران امر باید از پروژه های فاقد مشتری و توجیه اقتصادی پرهیز نمایندو باید آسیب ها را به فرصت تبدیل کنند که در غیر اینصورت منابع اصلی آسیب میبینند.

*پایان راه آهن اسفراین جوین با پادرمیانی و مشارکت آستان قدس رضوی

طاهر رستمی مقام عالی دولت در شهرستان اسفراین نیز در این نشست خبر از مشارکت آستان قدس رضوی در به پایان رسیدن راه آهن اسفراین -جوین داد و گفت :در دیدار استاندار خراسان شمالی و تولیت آستان قدس رضوی ،تولیت از مشارکت گشایش ۱۰کیلومتر باقیمانده که در محدوده املاک آستان قدس میباشد خبر داد.

*مدیران در شرایط بی پولی اگر نمیتوانند مسند مدیریت را رها کنند

فرماندار اسفراین اظهار کرد: پیشران های توسعه شهرستان اسفراین صنعت ،کشاورزی و گردشگری است.

رستمی با بیان اینکه ملاک ارزیابی و اعتبار سنجی مدیران شهرستانی جذب اعتبارات ملی که مدیرانی که در شرایط جنگ اقتصادی نمیتوانند عهده دار مسئولیت و بی پولی دستگاه خود باشند،مسند مدیریت را رها کنند.

قابل ذکر است که در پایان این نشست با رای اکثریت اعضای این کمیته ۲۰درصد از اعتبارات دستگاهای اجرایی شهرستان اسفراین برای هزینه کرد در زیر ساخت های صنعتی اسفراین موافقت شد؛گفتنی میباشد که اعتبارات شهرستان در سال جاری ۴۵۷میلیارد ریال عنوان شده است.

انتهای خبر./

 

خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز