تسهیلات ۷۲۴میلیاردی صندوق کارآفرینی امید

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۰۸:۰۱
کد خبر: ۹۲۰۵۷۵
تسهیلات ۷۲۴میلیاردی صندوق کارآفرینی امید
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی از اختصاص 724 میلیارد و 310 میلیون ریال تسهیلات به طرح های مشاغل پایدار روستایی و عشایری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، منوچهر نبی زاده در نشست خبری ،درجمع خبرنگاران اظهارداشت: 20 طرح از طرح های مشاغل پایدار روستایی و عشایری که از این صندوق تسهیلات دریافت کرده بودند به علت نبود پیشرفت فیزیکی لازم برگشت خورده اند.

وی گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات برای یکهزار و ۵۷۷ نفر شغل ایجاد شد.

مدیرصندوق کارافرینی امیدخراسان شمالی گفت: این در حالی است که سهم این صندوق برای اجرای این طرح در خراسان شمالی ۶۸۶ میلیارد ریال بود اما رقمی بیش از این میزان برای حوزه اشتغال جوانان هزینه کرد.

وی گفت: ۴۱ درصد تسهیلات دریافتی مربوط به افراد جویای کار زیر ۳۵ سال بوده است.

وی  با اشاره به اجرای طرح یک روستا یک محصول نیز اظهارکرد: هر کدام از روستاهایی که محصول داشته باشند تا مرحله برندسازی و صادرات آن محصول حمایت خواهیم کرد.

نبی زاده اظهارداشت: این صندوق از کشت زعفران در 150 هکتار از اراضی کشاورزی این استان حمایت کرده و حمایت های لازم تا مرحله صادرات نیز انجام می شود.

این مقام مسئول گفت:  این صندوق برای جلوگیری از انحراف تسهیلات، ایجاد اشتغال در کسب و کارهای نوین و اشتغال پایدار، تسهیلات را بیشتر در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که طرح های قابل دفاع داشته باشند، به عنوان مثال تسهیلاتی برای ایجاد دامداری ارائه نمی دهد اما برای طرح های نو و اصلاح نژاد دامی و دانش بنیان به متقاضیان کمک می‌کند.

مدیرصندوق کارافرینی امید بیشترین زیر بخش های تسهیلات پرداخت شده را شامل ۲۸ درصد حوزه صنعت و معدن، ۲۳ درصد جهاد کشاورزی، ۲۰ درصد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۱۸ درصد کمیته امداد امام خمینی (ره) ذکر کرد و افزود:  مابقی تسهیلات نیز مربوط  به حوزه های دیگر از جمله بنیاد شهید و بهزیستی است.

وی یاداورشد: یکی از پتانسیل های بزرگ در هر روستا، زنان آن روستا است که این در برخی از روستاها، زنان روستایی صندوق خرد تشکیل داده اند که صندوق کارآفرینی امید نیز 20 تا 30 برابر سرمایه صندوق تسهیلات چهار درصد ارائه می دهد.

نبی زاده با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید از تولید گیاهان دارویی نیز حمایت می کند، گفت: در این راستا مبلغ 270 میلیون تومان برای کشت گل محمدی به یکی از شرکت ها اختصاص یافته که افراد با تحت پوشش قرار گرفتن در این شرکت می تواند از این دریافت تسهیلات بهره مند شوند.

وی گفت:  این صندوق برای جلوگیری از انحراف تسهیلات، ایجاد اشتغال در کسب و کارهای نوین و اشتغال پایدار، تسهیلات را بیشتر در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که طرح های قابل دفاع داشته باشند، به عنوان مثال تسهیلاتی برای ایجاد دامداری ارائه نمی دهد اما برای طرح های نو و اصلاح نژاد دامی و دانش بنیان به متقاضیان کمک می‌کند.

نبی زاده خاطرنشان کرد: از آن جایی که برخی تولیدات روستایی بازار فروش ندارد، بازار دایمی برای آن ها ایجاد شده که بتوانند تولیدات شان را در این بازار عرضه کنند.وی همچنین افزود: برای این که تسهیلاتی که برای طرح های مختلف پرداخت می شود انحراف نداشته باشد، سیستم نظارتی طراحی کرده ایم و اکنون96 درصد طرح ها واقعی است.

 وی گفت: عمده بانوان برای اجرای طرح های شان دربخش ضمانت با مشکل مواجه می شدند به همین دلیل صندوق های خرد زنان را تشکیل دادیم که 30 برابر موجودی هر صندوق به آن ها اعتبار دادیم و می توانند با یک سفته هم تسهیلات دریافت کنند.

نبی زاده با بیان اینکه مردم روستا و عشایر در بازپرداخت تسهیلات دریافتی بسیار خوش حساب هستند گفت: استان خراسان شمالی در وصول مطالبات رتبه اول کشوری را دارد که این یک افتخار است.

وی درپایان  گفت: در بحث شیلات نیز در روستای گلیان شیروان و سرچشمه اسفراین طرح های خوبی اجرا شده است.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز