برای خروج از روز مرگی موقافات باید تلاش کرد

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۰۹:۳۷
کد خبر: ۹۲۰۵۷۷
برای خروج از روز مرگی موقافات باید تلاش کرد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت:باید تلاش شود تا با سرمایه‌گذاری پایدار و افزایش بهره وری موقوفات، بهره برداری از آن، از وضعیت سنتی و روزمرگی خارج شده و برای آن، ارزش افزوده ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی‌الله حیاتی در همایش وقف و رسانه استان با بیان اینکه کمک به نیازمندان باید مورد توجه قرار گیرد افزود: تحقق نیت واقف باید به دقت مورد توجه باشد و تلاش کنیم تا اعتماد مردم برای وقف کردن به دست آید.  

دکتر حیاتی، خاطرنشان کرد: باید اعتماد عمومی را برای وقف کردن جلب کنیم  و سنت وقف را در جامعه ترویج دهیم.وی هم چنین به نقش مهم علما، نخبگان، دانشگاهیان و فرهیختگان در ترویج سنت وقف کشور اشاره کرد و افزود:  باید در این زمینه گام های بلند و اساسی برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در این آیین گفت: در یک سال گذشته، هزار و 869 فقره قرارداد اجاره ای تنظیم  و در این مدت 2هزار و 554 مورد بازدید از رقبه های استان انجام شده است.

حجت الاسلام عظیم آسوده، با اشاره به طرح کشت زعفران در موقفه های فاروج اظهار داشت: پیش بینی می شود با اجرای این طرح، 6 میلیارد ریال درآمد کسب شود همچنین با اجرای طرح جامع که شامل طرح هایی چون پرورش ماهی و توسعه باغ های گل محمدی است، درآمد به بیش از 30 میلیارد ریال می رسد.  

حجت الاسلام آسوده گفت: با پرداختن به فعالیت های اوقاف از دهه وقف سال گذشته تاکنون از هزار و 869 تنظیم قرارداد اجاره، 2 هزار و 554 بازدید از رقبات در کنار عمران و آبادانی موقوفات سخن گفت که  احداث 6 واحد مسکونی در یکی از موقوفات شیروان و کشت زعفران در 5 هکتار  در زمره آن هاست.

وی گفت:  هم چنین با ایجاد طرح جامع  کشت گل محمدی، پرورش ماهی و کشت انگور قریب به 3 میلیارد تومان  درآمد از این موقوفه حاصل می شود و این بیانگر احیای موقوفات است.

وی هم چنین پرورش کرم ابریشم و کشت پسته در شهرستان هایی که قابلیت دارد، از دیگر اقدامات موقوفات در راستای احیای موقوفات بیان و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با کمک اصحاب وقف اسناد مالکیت موقوفات را تثبیت کنیم.

حجت الاسلام آسوده به قدم های اجتماعی اوقاف پرداخت و خبر مسرت بخشی را برای خانواده های زندانیان اعلام کرد و گفت: همزمان با میلاد رسول (ص) اوقاف استان با کمک واقفان و خیران 17زندانی غیرعمد را آزاد خواهد کرد. او البته گفت 150میلیون کمک نیاز داریم که اگر تامین نشود، عدد تغییر خواهد کرد.

به گفته وی شماره حساب بانک مسکن زیر برای مشارکت های مردمی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت هفته وحدت در نظر گرفته شده است:

شماره کارت:  6280231380018001

شماره حساب: 14005279337

شماره شبا:

R540140040000014005279337

وی درپایان بر احیای موقوفه و توسعه سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: در یک سال گذشته برای ۳۰۰ رقبه استان سند مالکیت صادر شده است و امید می رود با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، بتوانیم برای سایر موقوفات سند مالکیت دریافت کنیم.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز