خراسان شمالی ، دومین استان برای ثبت نام واحد مسکونی در سطح کشور

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۴:۴۳:۴۷
کد خبر: ۹۲۱۹۵۶
خراسان شمالی ، دومین استان برای ثبت نام واحد مسکونی در سطح کشور
استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در مرحله اول با ۵ هزار ۴۶۰ سهمیه جهت ثبت نام واحد مسکونی در محله اول طرح اقدام ملی مسکن دومین استان از لحاظ تعداد است و در مجموع سهم استان از این طرح ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی با بیان این خبر افزود: امروز مسکن یکی از دغدغه های مردم در سطح کشور است که به رغم تمامی تلاش های حاکمیت یکی از نداشته های مردم به ویژه در حوزه شهری است.

دکتر شجاعی افزود: از زمان بدو ورودم به استان بر تامین مسکن مورد نیاز مردم استان تاکید کردم و طی برآوردهای انجام شده برای تامین این نیاز باید نزدیک به ۳۰ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود.

وی اشاره داشت: با نگاه ویژه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت که از تمام زمین های موجود متعلق به وزارت راه و شهرسازی، ارتش و ستاد فرمان امام(ره) در استان ها در قالب تفاهم نامه ها برای تولید مسکن انبوه بهره مند شد. 

دکتر شجاعی گفت: با پیگیری های انجام شده سهم خراسان شمالی از طرح اقدام ملی ۹ هزار ۹۰۰ واحد مسکونی می باشد که در مرحله اول برای ۵ هزار ۴۶۰ واحد در ۵ شهر بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم اجازه ثبت نام داده شده است.

وی تصریح کرد: این طرح در مجموع شامل ۲۲ شهر استان خواهد شد که باید با اطلاع رسانی صحیح از طریق صدا و سیما و مطبوعات استان شهروندان برای ثبت نام اقدام کنند.

دکتر شجاعی ادامه داد: در تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با ستاد فرمان امام(ره) برای ایجاد ۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور سهم خراسان شمالی ۴۵۰ واحد بود که طی نشست با این ستاد این رقم به ۳۲۰۰ واحد مسکونی افزایش یافت.

وی مطرح کرد: یک بخش خصوصی به طور قطع برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی ورود کرده است که مکاتبات از سمت اداره کل راه و شهرسازی استان به وزراتخانه متبوع صورت گرفته است و پیگیر هستیم با طی کردن مسیر قانونی و تامین الزامات مورد نیاز این کار پیش برود.

دکتر شجاعی همچنین یادآور شد: بازسازی ۶ هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق سیلزده استان تصویب و کار آغاز شده است و بنابراین در مجموع حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی را به انعقاد قرارداد می رسانیم تا بتوانیم با همت مجموعه مدیریت استان برای رفع این دغدغه مردمی انجام وظیفه کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه نحوه ساخت واحدهای مسکونی به لحاظ متراژ و تعداد طبقات متفاوت است، افزود: در نشست با ستاد فرمان امام(ره) مقرر شد در ساخت واحدهای مسکونی تنوع داشته باشیم.

دکتر محمدعلی شجاعی ادامه داد: نگاه وزارت راه و شهرسازی انبوه سازی با هدف کاهش هزینه ها می باشد و در حوزه بخش خصوصی نیز تابع وزارت راه و شهرسازی هستیم.

دکتر شجاعی مطرح کرد: با توجه به پیگیری های استان  برای تامین زمین و زیرساخت های مورد نیاز خراسان شمالی یکی از ۴ استانی است که ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان از امروز آغاز شده است.

 

نظر شما