تزریق واکسن، بهترین راه مقابله با ابتلا به بیماری هپاتیت بی

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۵:۱۰:۱۵
کد خبر: ۹۲۱۹۸۵
تزریق واکسن، بهترین راه مقابله با ابتلا به بیماری هپاتیت بی
کارشناس مسئول بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه امروزه، یکی از چالش‌های بزرگ بهداشتی در سطح جهان که سالانه سلامت میلیون‌ها نفر را درگیر و منجر به ناتوانی و مرگ آنها می‌شود، بیماری هپاتیت است، گفت: بهترین راه مقابله با ابتلا به بیماری هپاتیت بی، تزریق واکسن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر فلورا انفرادی اظهار کرد: کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن است که نقش حیاتی در زندگی فرد ایفا می کند و وظیفه اولیه آن تصفیه هر چیزی است که انسان می خورد.

وی با بیان اینکه کبد در مراقبت از عفونت ها کمک می کند و میکروب ها و سایر مواد سمی را از خون خارج می کند، نقش کبد در سلامت انسان را حیاتی دانست.

وی با اشاره به اینکه همچنین کبد مسئول ذخیره انرژی برای به حرکت در آوردن عضلات و کنترل قند خون و تنظیم کلسترول است، ادامه داد: کبد مسئول کنترل چندین هورمون و آنزیم دیگر نیز می باشد.

دکتر انفرادی خاطرنشان کرد: هپاتیت که از نظر لغوی به معنای التهاب کبد است می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله بسیاری از داروها، ویروس های مختلف، بیماری های خود ایمنی و بیماری های ژنتیکی پدید می آید.

وی تصریح کرد: ویروس هپاتیت بی عامل بروز این بیماری در انسان بوده و بر اساس آخرین گزارشات سازمان بهداشت جهانی، بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان حامل ویروس هپاتیت بی هستند.

دکتر انفرادی اضافه کرد: این بیماری پس از بیماری سل و مالاریا شایع‌ترین بیماری عفونی و مسری است.

این کارشناس با بیان اینکه ویروس هپاتیت بی در اثر برخوردهای ساده روزانه مانند صحبت کردن، دست دادن، بوسیدن، در آغوش گرفتن و یا در مکان هایی مانند استخرها منتقل نمی شود .

دکتر انفرادی افزود: ازدواج برای دختران و پسران مبتلا به هپاتیت بی منعی ندارد و طرف مقابل باید آزمایش داده و پس از آن تحت واکسن هپاتیت بی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون هپاتیت بی بهترین راه مقابله با این بیماری است به همین دلیل واکسیناسیون آن در تمامی نوزادان و افراد در معرض خطر انجام می‌شود.

سهرابی راد/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز