فرماندار اسفراین:

مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان اسفراین احصاء شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۷:۲۷
کد خبر: ۹۲۳۹۸۴
مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان اسفراین احصاء شود
طاهر رستمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین گفت: فاصله زیادی در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی ایجاد شده و در دوره جدید در کنار اجرای دستورالعملها، مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان نیزباید مدنظر قرار گرفته و برای دستگاههای متولی تکلیف مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،طاهر رستمی فرماندار با  تاکید به فرهنگ سازی و نقش آن در کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی تصریح کرد: اجرای دقیق دستورالعملها برای مدیران و متولیان فرهنگی شهرستان با دستور کار مشخص و شفاف باید فرهنگ سازی شود .

وی ادامه داد: به منظور بهره وری و گرفتن خروجی متناسب با مسایل و برنامه های شهرستانی باید مدیران عضو شورای فرهنگی عمومی اسفراین در این جلسات حضور مستمری داشته باشند.

فرماندار اسفراین استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی در اجرای مسائل فرهنگی شهرستان را یک فرصت مناسب برای ارتقای سطح فرهنگی شهرستان برشمرد و گفت: باید کارها و امورات فرهنگی در بطن مردم و با همراهی و مشارکت مردم انجام شود؛ چرا که این مشارکت نقش اثرگذاری در رفع معضلات اجتماعی دارد.

رستمی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت بیان داشت: محورهای وحدت در دین مبین اسلام مشخص است؛ نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه محور وحدت جهان اسلام است که گام برداشتن در راستای منویات مقام معظم رهبری باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد .

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در آستانه برگزاری انتخابات نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای برگزاری یک انتخابات سالم، وحدت و همدلی در بین مردم و در عین حال همراه با شور و نشاط سیاسی باعث می شود که مردم با انتخاب نماینده اصلح خود به نظام جمهوری اسلامی ایران نیز رای مثبت دهند.نماینده منتخب مردم برای ما قابل احترام است.

وی در ادامه گفت: کاندیداهای احتمالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان کسانی که قانونگذار هستند باید قوانین را رعایت کنند و وعده ها و بریز و بپاش های خارج از عرف  به مردم ندهند و در چارچوب قوانین حرکت کنند .

رستمی تصریح کرد: مدیران شهرستان به خاطر دنیای کسی آخرت خود را خراب نکنند؛ توصیه می کنیم درساعات مرخصی خود نیز برای کسی تبلیغ نکنند و اجازه بدهیم مردم و گروههای سیاسی با اعتماد کامل نماینده اصلح را انتخاب کنند .

فرماندار اسفراین فضای مجازی را فضای نقد و انتقاد سازنده برشمرد وگفت: فضای رقابتی ایجاد شده نباید با هتاکی و فحاشی و تخریب همراه بوده و ثبات سیاسی و اجتماعی در عین تحرک همراه با رعایت قواعد و قوانین در شهرستان باید مشهود باشد .

طاهر رستمی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کرسی های آزاداندیشی توسط دانشجویان اشاره کرد و افزود: فضا برای برگزاری این نوع کرسی ها بسته به نوع سوالات و استقبال دانشجویان با رعایت عدالت و انصاف در مورد کاندیداهای مورد تایید باید آماده شود.

فرماندار اسفراین از اعلام آمادگی خود برای برگزاری شورای صلح و سازش در روستاها خبر داد و گفت: در نشست استاندار خراسان شمالی با رئیس قوه مجریه و قضائیه قرار شد در روستاهای دارای دهیاری شورای صلح و سازش برگزار شود .

وی ادامه داد: اگر فرهنگ گذشت و بخشش فرهنگ سازی شود نیازی به ایجاد دفتر قضایی و اجرای فرایند سخت اداری برای حل مشکلات نیست.

فرماندار اسفراین با اشاره به موضوع کارتن خوابها در شهرستان اظهار داشت: قبلا هم اقداماتی در خصوص ساماندهی کارتن خوابها انجام شده بود ولی رسانه ای نشد ساماندهی این افراد کار سختی است اما به دلیل اهمیت موضوع تلاش داریم تا با ارئه راهکارهای مناسب به این افراد کمک کنیم.

امام جمعه اسفراین نیز در این جلسه نیز با اشاره به آغاز هفته وحدت افزود: مهمترین موضوع جهان اسلام وحدت است که مسجد بعنوان یکی از ابزارهای وحدت بخش باید در خدمت مذاهب اسلامی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی بهترین مکان برای رشد و پایش اقدامات فرهنگی و هماهنگی بین دستگاهی است.

قدیر محمدیان تصریح کرد: فضیلت‌ها را باید به فرهنگ تبدیل کرد و با عمومیت بخشیدن به این فرهنگ‌ها و عینیت بخشیدن به وحدت و همدلی ؛ می‌توان به جامعه اسلامی نزدیک شد.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه در حوزه اخلاق و آسیبهای اجتماعی مشکلات بسیاری در جامعه وجود دارد، افزود: امروز باید بخش‌های مختلف فرهنگی به کمک اخلاق عمومی جامعه بیاید.

وی ابداع فرهنگ های زیبا و شناسایی و عمومیت بخشیدن به این فرهنگ ها را یکی از راهکارهای اصولی در کاهش آسیبهای اجتماعی برشمرد .

 

نظر شما