معاون ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور؛

فهما، جریان فرهنگی که به کانون ها هویت واقعی می بخشد

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۴:۲۷:۵۲
کد خبر: ۹۳۰۰۵۰
فهما، جریان فرهنگی که به کانون ها هویت واقعی می بخشد
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جمع رابطان طرح فهما در استان خراسان شمالی، اجرای این طرح را جریان فرهنگی و هویت بخشی واقعی به عملکرد کانون ها خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد کشور در جلسه توجیهی رابطان فهما استان خراسان شمالی،  به اقدامات انجام گرفته در تبیین و هویت بخشی بیشتر به کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: با تصویب اساس نامه و ابلاغ آن اکنون کانون ها با هویت مستقل  فعالیت می کنند.

حمیدرضا بنی اسدی، به تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها اشاره کرد و گفت: پس از این ستاد های استانی می توانند  با تشکیل این شورا و اعطاء حکم اعضای آن متشکل از مسئولان عالی رتبه هر استان، خواسته های خود رادر رابطه با تجهیز و ارتقاء نقش کانون های مساجد و بهبود فعالیت های آن از دستگاه های عضو به راحتی مطالبه کنند.

مسئول کمیته پشتیبانی رویداد فهما  در ادامه با توضیح جامع تر آن  اظهار داشت: جریان فهما این امکان را فراهم می آورد که فعالیت ها  و نقش اعضا و فعالان کانون ها به وضوح تبیین شود و در مقابل دید جمعی قرار گیرد.

بنی اسدی، در این راستا  با اشاره به راه اندازی سایت بچه های مسجد و برنامه ریزی  و جهت دهی آن، اضافه کرد:  علی رغم اشکالاتی که در این باره ممکن است وجود داشته باشد، در تلاشیم با بهره مندی از تکنولوژی نوین و آموزش، فعالیت ها و عملکرد کانون ها را  در جریانی فرهنگی از کیفیت به کمیت تبدیل کنیم و یکپارچه سازیم.

وی، اضافه کرد: در طراحی این سایت اشکالاتی که از لحاظ امنیت سرور و برخی محدودیت ها پیش از این با آن رو به رو بودیم رفع شده و در واقع فضایی را در اختیار داریم که به راحتی می توانیم به طور دقیق فعالیت و اقدامات کانون ها را مشاهده کنیم .

وی، در تکمیل مطالب فوق  همچنین بهره مندی از اساتید و کارشناسان مجرب در  این راستا را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح ریزی و تدوین «فهما»  و جزئیات و موارد دیده شده در آن کار دشواری بود اما بدون شک با حمایت  و همراهی رابطان و  فعالان استانی و شهرستانی در سراسر کشور می توانیم عملکرد ارزشمند و نتیجه بخشی ارائه دهیم.

بنی اسدی، با عنوان اینکه انتخاب پایتخت  فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) همزمان با میلاد بزرگ بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) انجام می گیرد، گفت: این انتخاب در بخش های مختلف دیده شده علاوه بر انتخاب استان به صورت کلی، در شاخص های تعیین شده نیز فعالیت کانون ها و عملکرد ستاد های استانی مورد ارزیابی قرار می گیرد  و برترین ها معرفی می شوند و مورد حمایت های تعیین شده قرار می گیرند.

نظر شما