اجرای هزار طرح مشاغل خرد و خانگی برای مددجویان مناطق محروم

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۵:۰۶:۵۷
کد خبر: ۹۳۱۶۵۱
اجرای هزار طرح مشاغل خرد و خانگی برای مددجویان مناطق محروم
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از اجرای حدود هزار طرح اشتغال خرد و خانگی در مناطق محروم و مرزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید الهی راد بابیان اینکه این طرح‌ها طی سال‌های ۹۷ تا ۹۵ به مرحله اجرا رسیده است، خاطرنشان کرد: ۳۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های مشاغل خرد و خانگی در مناطق محروم و مرزی هزینه شده است.

وی تأکید کرد: این طرح از سال ۹۴ با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان آغاز و در سال ۹۸ به بیش از یک‌میلیون تومان افزایش داشته است.

الهی راد بابیان اینکه این نهاد در مناطق محروم و مرزی با ضریب محرومیت بالا اقدام به ایجاد مشاغل خرد خانگی نموده است، گفت:گروه‌های هدف طرح‌های مشاغل خرد خانگی، سالمندان وزنان سرپرست خانوار هستند.

وی هدف از اجرای طرح های مشاغل خرد خانگی را افزایش امید به زندگی بین سالمندان، پیشگیری از مهاجرت مددجویان ساکنین مناطق محروم و مرزی و جلوگیری از رشد حاشیه‌نشینی و گسترش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: هدفمند کردن اعتبارات موردی بلاعوض، تأمین نیازهای اولیه خانواده‌های گروه هدف، افزایش فرهنگ کار و تلاش در بین خانواده‌های مددجو از دیگر اهداف اجرای این طرح‌ها هست.

 وی طرح‌های مشاغل خرد خانگی ایجادشده در مناطق محروم را شامل بافت گلیم و جاجیم و فرش دستباف، کشت گیاهان دارویی،، زعفران، پرورش کبک و بلدرچین، بوقلمون و مرغ بومی، اهدای چرخ‌خیاطی و پرورش بز عنوان کرد و گفت: مشاغل خرد خانگی کمیته امداد خراسان شمالی از محل کمک‌های خیرین و همچنین منابع موردی بلاعوض تأمین اعتبار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه طرح‌های اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی و کارآفرینی اجرا می‌شود، افزود: هم‌اکنون مددجویان دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد به فعالیت‌های از قبیل کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، خیاطی، صنایع‌دستی، صنعتی و خدمات مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: این نهاد طی سال گذشته موفق به اجرای ۲۳۶۵ طرح اشتغال بااعتبار بیش از ۷۸ میلیارد تومان شد و همچنین طی هفت‌ماهه امسال نیز توانسته ۱۴۳۵ طرح اشتغال بااعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان برای مددجویان اجرایی کند.

 

نظر شما