مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی؛

راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال زنان سرپرست خانوار

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۵:۵۹:۴۳
کد خبر: ۹۳۳۸۳۱
راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال زنان سرپرست خانوار
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بر راه‌اندازی صندوق ضمانت اشتغال زنان سرپرست خانوار در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید الهی راد در جلسه هسته توانمندسازی و محرومیت‌زدایی استان خراسان شمالی یکی از دغدغه‌های جامعه هدف کمیته امداد را شرایط اخذ وام اشتغال ازجمله معرفی ضامن دانست و افزود: این نهاد در تلاش است با راه‌اندازی این صندوق زنان سرپرست خانواری را که در ارائه ضمانت بانکی ناتوان هستند از امکان صندوق ضمانت تسهیلات این نهاد بهره‌مند کند.

وی در ادامه به راهکارهای تسریع در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر با ایجاد درآمد باثبات اشاره کرد و گفت: اجرای طرح رهبران شغلی ازجمله برنامه‌های هدفمند در اجرای طرح توانمندسازی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین به راه‌اندازی بازار عرضه تولیدات روستایی در شهر اشاره کرد و گفت: این اقدام می‌تواند زمینه فروش مستقیم محصولات مددجویان و همچنین توانمندسازی آن‌ها را فراهم کند.

 الهی راد استان خراسان شمالی را جزء استان‌های محروم کشور برشمرد و افزود: روستاهای این استان در ضرایب محرومیت ۶، ۷، ۸ قرار دارند که در جهت توانمندسازی خانوارهای ساکن در این مناطق، وضعیت فرهنگی و اقتصادی این افراد مطالعه و بررسی‌شده است.

وی همچنین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در ترویج فرهنگ ازدواج نیز گفت: این نهاد در تلاش است تا زمینه ازدواج سالم را از طریق آموزش‌ها و مشاوره‌های هدفمند به جوانان وزنان سرپرست خانوار ارائه دهد.

وی با اشاره به مشاورهای ارائه‌شده به زنان سرپرست خانوار در جهت ازدواج مجدد گفت: ارائه این مشاوره‌ها باعث اقبال و پذیرش زنان به سمت ازدواج شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز