معاون سیاسی استاندار؛

مردم سالاری دینی از افتخارات نظام است

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۳:۴۹:۳۰
کد خبر: ۹۵۰۴۳۳
مردم سالاری دینی از افتخارات نظام است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مردم سالاری دینی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،ولی الله حیاتی در نشست تعاملی هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان اسفراین، اظهار داشت: دشمن در مقوله انتخابات به طرق مختلف به دنبال کم رنگ نشان دادن حضور مردم در صندوقهای اخذ رای است که البته مردم در بزنگاههای مختلف نشان داده اند که همیشه جلوتر از مسئولین حرکت می کنند .

حیاتی  اظهار داشت: آنچه که برای مجریان انتخابات مهم است فراهم کردن بسترهای قانونی و حرکت در این مسیر با رعایت اصل بی طرفی برای مشارکت حداکثری مردم است.

وی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران را برگزاری ۳۶ دوره انتخابات در طول ۴۱ سال عنوان کرد و افزود: مردم سالاری دینی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و رای همه مردم در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار است .

وی گفت: هیات های اجرایی و نظارت در کنار هم تصمیم گیرنده هستند و ماموریت آنها برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمدار است.

حیاتی در خصوص بررسی نتایج صلاحیت داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: رد شدن یا عدم احراز صلاحیت داوطلب به معنای این نیست که این فرد در نظام جایگاهی ندارد بلکه برای ورود به مجلس برابربا قانون باید شرایط قانونی فرد احصاء شود .

وی گفت: در ستاد امنیت انتخابات استان مصوب شد که ستادهای انتخاباتی با رعایت فاصله در مکانهایی ایجاد شود که مزاحمتی برای مردم نداشته باشد و مسئولین ستادهای انتخابات موظف هستند که جانمایی ستاد خود را به رئیس حوزه انتخابیه شهرستان اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: فضای مجازی فضای تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی در زمان خارج از وقت تعیین شده نیست و این کار خلاف قانون است.

وی گفت: همه این تخلفات براساس قانون ثبت و ضبط می شود و دراعتبارنامه نامزد انتخابات لحاظ می گردد و تا زمان تایید اعتبار نامه توسط هیات نظارت بررسی خواهد شد و اجازه هیچ گونه تخلف به بهانه شور انتخابات و مشارکت حداکثری نباید داده شود.

حیاتی ادامه داد: انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باید بر مدار قانون حرکت کنند؛ مشارکت در بی قانونی نیست

وی گفت: ما با انتقاد کنندگان و مخالفان هیچ مشکلی نداریم و پذیرای نقد در چارچوب قوانین هستیم اما با تخریب کنندگان و برهم زنندگان و تشویش کنندگان اذهان عمومی به شدت برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم فضای آرام استان ملتهب و خدشه دار شود .

معاون سیاسی استاندار در ادامه افزود: در این شرایط زمانه وحدت و همدلی است و کشور بیش از هر زمان دیگیری نیاز به آرامش دارد با انجام حرکتهای خارج از قواعد و ضوابط آب به آسیاب دشمن نریزیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان این مطلب که دشمن با حذف فیزیکی عناصر تاثیرگذار نظام سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران داشت گفت: اما پیام شهادت سردار سلیمانی این بود که گرچه سلیمانی رفت اما راه او ، خط مشی او و محور مقاومت او همچنان ادامه دارد.

وی گفت: اوج عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار دیده شد که موجب بالندگی و پویایی انقلاب گردید.

حیاتی ادامه داد: در حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی، استکبار به دنبال نشان دادن ناتوانی نظامی ایران در حادثه  اخیر بود؛ اما حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در این حادثه به خوبی نشان داده شد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران که بر مبنای اراده مردم و مردم سالاری دینی نهاده شده است، موضع خودش را شفاف بیان می کند که این نشان دهنده صداقت در عمل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز