استاندار خراسان شمالی:

انسجام اجزای حاکمیت نقطه قوت خراسان شمالی است

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۸:۳۷:۵۰
کد خبر: ۹۶۳۳۸۲
انسجام اجزای حاکمیت نقطه قوت خراسان شمالی است
استاندار خراسان شمالی گفت: انسجام و هم‌افزایی بین اعضای حاکمیت در خراسان شمالی نقطه قوت این استان برای انجام هر کاری می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در ویژه برنامه میدان انقلاب در صدا و سیمای استان با تاکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی این انقلاب و نظام هستند، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول این ۴۱ سال خدمات ارزنده ای را در اقصی نقط کشور ایجاد کرده است و به نوعی گستره عدالت که نگاه ارزشی ابتدایی انقلاب بود در سراسر ایران به نمایش گذاشته شده است‌.

دکتر شجاعی گفت: به رغم تمامی محدودیت ها و کارشکنی ها علیه ایران توسط بین الملل مانند جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریم ها اما با بررسی شاخص ها در هر زمینه ای متوجه می شویم خدمات مختلفی به مردم در بخش های مختلف ارائه شده است.

 وی ادامه داد: به عنوان خدمتگزار مردم در خراسان شمالی از مردم این استان بخاطر تمامی نداشته ها، کمبودها، کارهای انجام نشده، مشکلات و معضلات موجود عذرخواهی می کنم اما آنان باید بدانند در این استان کوتاهی نمی کنیم و با دلسوزی، مدیریت و تلاش شبانه روزی تلاش می کنیم بتوانیم کم کم بخش های نداشته زندگی آنان را تامین کنیم.

وی افزود: هر استانی داشته های خود را می شمارد و بنده با افتخار اعلام می کنم به رغم اینکه خراسان شمالی به لحاظ زیرساخت ها و اعتبارات جزو استان های برتر کشور نیست اما انسجام بی نظیر اجزای حاکمیت نقطه قوت و توان ما برای انجام هر کاری در استان می باشد و با بررسی شاخص ها و آمارهای کشوری، استان ارتقا و جهش های خوبی داشته است.

وی مطرح کرد: این انسجام، وحدت و هم افزایی کم نظیر بین اجزای حاکمیت و همراهی مردم نشان دهنده شعور، بالندگی و بلوغ می باشد که در زمان حفظ منافع نظام، استان و مردم به دور از تفاوت بینش های سیاسی موجود اما کنار یکدیگر هستند و هم افزایی دارند.

دکتر شجاعی صریح کرد: اگر این انسجام و هم افزایی نبود ۱۳۶۰ میلیارد تومان با ۹۴ میلیون یورو سرمایه گذاری در سال ۹۸ در این استان معنا نداشت.

وی تاکید کرد: حوزه امنیت، انتظامی، قضائی و نظارت اقتصاد برای حضور سرمایه گذار در استان به خوبی پابرجاست و افراد نگران حضور و سرمایه گذاری در استان نیستند.

دکتر شجاعی با بیان اینکه انسجام بین اجزای حاکمیت در استان را هر مسئولی که می آید به راحتی حس می کند، افزود: در سالجاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در سه مقطع سفر ریاست جمهوری، هفته دولت و دهه فجر در استان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه امنیت و ناامنی، پیشرفت و عدم پیشرفت اتفاقی نیست، تصریح کرد: به دلیل انسجام و هم افزایی مردم در استان نظاره گر دعوای بین مسئولین نیستند چرا که محور استان کار است و عزل و نصب مدیران بخاطر کار، حفظ منافع نظام و مردم استان است.

دکتر شجاعی گفت: عقب ماندگی ها در هر بخشی به دلیل کارهای انجام نشده می باشد و مردم استان برای کارهای نشده باید مطالبه گر باشند.

وی اشاره داشت: عده ای در استان برای انجام هر کاری می گویند الان وقتش نیست ولی آنان باید بدانند ادبیات پیشرفت و توسعه فرق کرده است و توسعه و پیشرفت نوبتی نیست و باید همه جانبه باشد.

دکتر شجاعی تصریح کرد: جوان امروز را نمی توانیم از حوزه فرهنگ و ورزش جدا کنیم و همچنین همه امروز می دانند ورزش یک صنعت است و موجب توسعه می شود.

دکتر شجاعی با بیان اینکه دیکته نانوشته ایراد و اشتباهی ندارد، گفت: افراد در میدان کار دلسوزان اصلی استان می باشند و افرادی که بیرون از میدان کار هستند و تنها به ایراد گرفتن به کارهای در حال انجام و یا انجام شده می پردازند، ضد توسعه هستند.

وی یادآور شد: از روزی که به استان آمده ام از خط مرزی تا پاسگاه های مرزی زیرساخت های آب، برق، گاز و راه ایجاد کردیم و بنا بر وظیفه خود در حوزه مواد مخدر ورود کردیم و از نظر تعداد معتادان از رتبه ۶ به رتبه ۱۲ کشوری رسیده ایم و همچنین در کشف جرایم و برخوردها توفیق داشته ایم که هیچ کدام اتفاقی نیست.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: از سال ۹۵ تا ۹۸ تنها ۱۱ طرح در حوزه دهیاری ها از استان به وزارت کشور برای تامین اعتبار ارسال شده بود اما از ابتدای تیرماه سالجاری تا کنون با اجرای هر دهیاری یک طرح ۶۶۶ طرح به مرکز ارسال شده است.

وی تاکید کرد: شهرداری های استان نیز باید با هدف ایجاد درآمد پایدار ۵۰ طرح سرمایه گداری ارائه دهند و شرکت های عمران در همه شهرستان ها تشکیل شود.

وی ادامه داد: بنده نسبت به مردم استان مسئول هستم بنابراین صحبت های بنده توصیه ای و ارشادی نیست بلکه دستور می دهم و انصافا مدیران استان پای کار هستند.

دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کشور طبیعی است که چراغ بخش بین الملل خاموش باشد، ادامه داد: به رغم تحریم ها اما دنیا به روی ما بسته نشده است و بنده بیش از ۸ دیدار در تهران با سفیران کشورهای مختلف و بیش از ۵ دیدار با کنسولگری ها و سفیران مختلف در بجنورد داشته ام.

وی تاکید کرد: خودباوری را در بخش خصوصی ایجاد کرده ایم و اتاق بازرگانی استان به مقر اصلی بخش خصوصی تبدیل شده است و در آینده ای نزدیک در پایتخت بعضی از کشورها دفتر تجارت خراسان شمالی را افتتاح خواهیم کرد.

وی خبر داد: حدود ۶ هزار میلیارد تومان از تیرماه تا امروز با بخش خصوصی تفاهم نامه امضا کرده ایم.

دکتر شجاعی یادآور شد: همایش سرمایه گذاری بین المللی با حضور شرکت های خصوصی، سفیران کشورها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در خرداد ماه سال آینده در خراسان شمالی برگزار می شود و تلاش می کنیم استان معرفی شود.

وی گفت: رشد و توسعه به سرعت امکان پذیر نیست و باید در مسیرش قرار بگیرد و خوشبختانه استان در مسیر توسعه است.

دکتر شجاعی در ادامه به دیدارهای خود در تهران و بجنورد برای حل مشکل مسکن استان اشاره داشت و گفت: ۲ هزار واحد مسکونی با مبلمان کامل توسط سپاه پاسداران، سه هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی توسط ستاد فرمان امام خمینی(ره)، ۶۵۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خراسان شمالی ساخته خواهد شد.

دکتر شجاعی با بیان اینکه میزان بالای بیسوادی زنان روستایی استان موجب نگرانی بنده شد، افزود: تاثیر بیسوادی زنان روستایی بر توسعه و رشد بخش کشاورزی است و موجب کاهش ارزش افزوده و سختی در ایجاد درآمد و معیشت می شود، بنابراین در نشست با وزیر آموزش و پروش ۲۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کردیم و در سال تحصیلی جاری با پیگیری بخشداری ها بیش از ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه علم آموز برگشتند.

نماینده عالی دولت با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، گفت: مردم نظام و حاکمیت را متعلق به خود می دانند و در عرصه های مختلف حضوری پرشور دارند.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: امسال به دلیل شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا که این اقدام اوج عجز و عصبانیت آمریکا بود، مردم حضور پرشورتری خواهند داست و جهان نظاره گر این حضور خواهد بود.

 

نظر شما