استفاده از پساب فاضلاب استان در صنعت و کشاورزی

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۰:۴۵:۳۷
کد خبر: ۹۶۴۵۳۳
استفاده از پساب فاضلاب استان در صنعت و کشاورزی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۵۰ درصد پساب های تصفیه شده فاضلاب در استان در بخش های کشاورزی، صنعت و فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی به محیط های پذیرنده مانند رودخانه ها و آبخوان های زیرزمینی منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا رجب زاده در پانزدهمین نشست کارگروه آب کشاورزی استان اظهار داشت: ۷۰ درصد تصفیه خانه های فاضلاب استان در شهرستان های بجنورد و اسفراین مستقر هستند و در سایر شهرستان در حال اجرا و یا در دست مطالعه است.

رجب زاده افزود: در تصفیه خانه های فاضلاب باید استانداردهای لازم مانند موارد زیست محیطی و بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: پساب ها در چرخه مواد غذایی بدون تایید دستگاههای مربوطه نباید مورد استفاده قرار گیرد بنابراین باید استانداردهای لازم به ویژه در مبدا تولید آن یعنی تصفیه خانه های فاضلاب رعایت شود چرا که آثارش در جامعه به ویژه بر سلامت مردم اثرگذار است.

بر اساس این گزارش همچنین موضوعات تخصیص آب به مجتمع های دامپروری و احداث شبکه فرعی در سد بارزو شیروان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین مقرر شد کارگروه قانونی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان محیط زیست و دامپزشکی برای بررسی وضعیت پساب استان تشکیل شود و نتیجه بررسی ها در جلسه آینده گزارش گردد .

نظر شما