بیش از ۳۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی در خراسان شمالی برفروبی شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۱۵:۰۸
کد خبر: ۹۶۴۵۹۹
بیش از ۳۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی در خراسان شمالی برفروبی شد
سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در بارشهای 24 ساعت گذشته 3 هزار و 618کیلومتر راه ارتباطی استان در محورهای اصلی و روستایی برف روبی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، جعفر شهامت اظهار کرد: 3هزارو 348 کیلومتردر محورهای اصلی و270کیلومتردر محورهای روستایی استان برف روبی شده است   و در این مدت1214  تن شن و نمک در سطح جاده های اصلی و روستایی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: در عملیات برف روبی در محورهای استان 112 نفر راهدار مشغول خدمت بوده اندودر بارشهای اخیر تعداد 84 دستگاه ناوگان راهداری بکار گرفته شده است که از این تعداد 73دستگاه در محورهای اصلی و 11دستگاه در محورهای روستایی گزارش شده است وهمچنین به 84خودرو گرفتار در کولاک امداد رسانی گردیده است .

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: علت اصلی انسداد برخی گردنه ها کولاک شدید ومحدودیت دید رانندگان به کمتر از 5متر بوده است که در چنین مواردی انسدادموقت راه توسط پلیس راه اعلام می گرددوپس از رفع مشکل کولاک شرایط راه در کمترین زمان آماده تردد گردید ایشان مطرح کردند:در طرح زمستانه سالجاری ، 268 نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ اکیپ  راهداری به مسافران خدمات می دهندو حافظ راه های استان هستند واستان دارای 21گردنه ، 21 راهدارخانه و 26 سوله شن ونمک می باشد.

لازم بذکر است در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی اصلی استان خراسان شمالی باز بوده و از لحاظ جوی تمامی محورها از جوی نیمه ابری تا ابری برخوردار می باشدو محورهای بجنورد به آشخانه ( گردنه امین الله ) و بجنورد به شوقان و ناوه - و حوزه راز و جرگلان تخته باغلق تردد وسایل نقیله با زنجیر چرخ امکانپذیر می باشدولازم بذکر است مسیرهای روستائی  با تلاش وفعالیت راهداران طی روز جاری برفروبی وبازگشایی می گردد.

استان خراسان شمالی دارای 433کیلومتر راه اصلی ،745 کیلومتر راه فرعی ،4652کیلومتر راه روستایی می باشد.

سهرابی راد/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز