با عید دیدنی، کرونا را به عزیزانتان هدیه می دهید

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۵:۵۱:۲۳
کد خبر: ۹۸۰۸۷۱
با عید دیدنی، کرونا را به عزیزانتان هدیه می دهید
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از دید و بازدید در این ایام گفت: عید دیدنی و رفتن به منزل اقوام و خویشاوندان منجر به هدیه دادن ویروس، به‌ویژه بزرگترهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی با بیان اینکه علت شیوع بیشتر ویروس بی توجهی مردم است، اظهار کرد: اگر چرخه ویروس را بشکنیم در ۲ هفته آینده سیر نزولی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نوروز امسال مردم به دیدار خویشاوندن نروند و دید و بازدیدها را به بعد از ایام شکستن چرخه ویروس موکول کنند، ادامه داد: بازار خلوت است اما دید و بازدیدها انجام شده و برخی از مردم از شمال و تهران مهمان دارند .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از موارد سرپایی نمونه گیری نمی شود و همین موضوع نسبت بین مبتلایان و فوتی ها را علمی نمی کند، خاطرنشان کرد: گاهی روزانه تا ۲۰ مورد مثبت ابتلا به کووید19 را ثبت می کنیم.

این مسئول افزود: آمار نشان می دهد این ویروس داخل استان آمده و در حال چرخش است.

دکتر هاشمی گفت: موارد بستری مبتلایان در ۲ روز گذشته کم شده است اما پیش بینی می شود تعداد مبتلایان زیاد شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه متاسفانه  ۲ روز قبل یک کودک ۶ ساله دارای بیماری زمینه ای به علت ابتلا به کووید 19 فوت کرد، تصریح کرد: کودکان نیز می توانند ناقل ویروس کرونا باشند.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند، از پیش بینی ۶۰۰ تخت  و ایجاد تخت های بیشتری در نمایشگاه بین المللی بجنورد خبر داد.

وی با بیان اینکه تجهیزات انفرادی را برای نیروهایمان تامین کرده ایم، تاکید کرد: نیروهای ما خسته شده اند ، هم فشار روانی و هم فشار کاری دارند.

وی اضافه کرد: خراسان شمالی جزء ۱۸ استان اول کشور بود که آزمایشگاه تشخیص کرونا را راه اندازی کرده و روزانه آزمایشات انجام می شود.

دکتر هاشمی در بخشی از سخنان خود از همه شهروندان خواست تا با مراجعه به سایت salamat.gov.ir ثبت نام و در خوداظهاری شرکت کنند.

وی یادآور شد: شوراها و دهیاران و بهورزان کار ثبت نام در سایت سلامت را تسهیل می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در ۱۲ مرکز ۱۶ ساعته تا ۱۲ شب در استان بیماران مشکوک به کرونا را معاینه می کنند.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر رعایت مسائل بهداشت فردی و ماندن در منزل، تاکید کرد: استعمال مواد مخدر و مصرف الکل از ابتلا به کووید19 جلوگیری نمی کند.

نظر شما