در اتفاقی نادر؛

گاومیش عزادار به چهار خودرو در اهواز خسارت وارد کرد

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۷:۳۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴۳
گاومیش عزادار به چهار خودرو در اهواز خسارت وارد کرد
گاومیشی که گوساله اش را سر زایمان از دست داده بود، از شدت ناراحتی ضمن خسارت به چند خودرو باعث وحشت شهروندان شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رها شدن گاومیشی در خیابان میهن موجب وحشت شهروندان اهوازی و خسارت های مادی شد.

طبق اعلام روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، یک گاومیش در غروب بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال به چهار خودرو النترا، سانتافه، پژو پارس و پراید خسارت وارد کرد که البته با رسیدن نیروهای ۱۲۵ در محل، این حیوان کنترل و شرایط منطقه به حالت عادی بازگشت.

فرار این گاومیش ماده از منطقه ساحلی کیانپارس به سمت خیابان میهن، وحشت بسیاری از شهروندان را برانگیخته بود که خوشبختانه بدون آسیب جانی به پایان رسید.

صاحب این گاومیش علت رفتار بی قرار این حیوان را به دلیل مرگ روز قبل گوساله اش در حین تولد دانست و اظهار کرد که از روز گذشته، سعی در کنترل این حیوان داشته اما امروز این گاومیش از دستش فرار می کند.

در پایان نیروهای عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز پس از کنترل اوضاع و آبگیری و خنک کردن گاومیش، محل حادثه و خودروهای آسیب دیده را به نیروهای انتظامی برای تعیین خسارت و گزارش تحویل دادند.

لازم به ذکر است که گاومیش با آنکه دارای ظاهر خشن و زمخت است اما خوی بسیار آرامی دارد و به راحتی می‌توان آن را کنترل کرد. گاومیش ها به ندرت سرکش می شوند اما اگر بی قرار شدند بسیار سخت قابل کنترل هستند و در هنگام فرار از سرعت بالایی برخورداراند.

دوره آبستنی در گاومیش حدود یکسال است. این دوره در گاومیش با تلاقی ۳۲۵ تا ۳۳۰ روز و در گاومیش رودخانه‌ای ۳۰۰ تا۳۲۰ روز و فاصله مطلوب بین دو زایمان متوالی ۱۲ تا ۱۳ ماه است.

گاومیش ها نسبت به دیگر حیوانات، بسیار به خانواده خود اهمیت می دهند و بسیار با هم عاطفی هستند.

لازم به توضیح است که سابقه پرورش گاومیش در خوزستان به حدود چهار هزار و ۵۰۰ سال پیش می رسد و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد جمعیت گاومیش کشور در ۱۴ شهرستان خوزستان قرار دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز