معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد:

مهمترین مسیله خوزستان کمبود نیروی پرستار است/خطر سندروم فرسایشی پرستاران خوزستان را تهدید می کند/مردم رعایت نکنند توان کادر درمان بریده می شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۱:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۹۹۵۷
مهمترین مسیله خوزستان کمبود نیروی پرستار است/خطر سندروم فرسایشی پرستاران خوزستان را تهدید می کند/مردم رعایت نکنند توان کادر درمان بریده می شود
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: هر چند اقداماتی همچون کم کردن عمل های انتخابی و یا کمک گرفتن از دیگر استان ها تا حدودی این کمبود جبران شده، اما مطمئنا این پرستاران نیاز به بازتوانی دارند و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، پرستاران دچار سندروم فرسایشی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، مریم حضرتی که برای بررسی وضعیت بیمارستان ها، درمان و مدیریت کرونا سفری سه روزه به خوزستان داشته، در حاشیه بازدید از بیمارستان قرنطینه طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که بین مسوولین دانشگاه و همکاران وجود دارد این شرایط به خوبی در حال مدیریت است اما مسایل و مشکلات زیادی در کنار ایثارگری ها و تلاش های کادر درمان وجود دارد.

او ضمن تشکر از مسوولین دانشگاه و دانشکده های اهواز، آبادان و دزفول گفت: کارهای ارزشمندی برای مدیریت بیماری کرونا از سوی مسوولین بهداشت و درمان انجام شده، اما مهمترین مسیله کمبود نیرو به ویژه نیروی پرستار تخصصی است که به شدت احساس می شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این مسیله به ویژه در سه شهرستان اهواز، آبادان و دزفول بسیار مشهود است، افزود: هر چند اقداماتی همچون کم کردن عمل های انتخابی و یا کمک گرفتن از دیگر استان ها تا حدودی این کمبود جبران شده، اما مطمئنا این پرستاران نیاز به بازتوانی دارند و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، پرستاران دچار سندروم فرسایشی خواهد شد.

حضرتی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های جدی ترتیب داده شود تا از فرسودگی پرستاران جلوگیری شود، بیان کرد:  من از همه پرستاران کشور به ویژه پرستاران استان خوزستان که در این شرایط اقلیمی بسیار سخت و هوای بسیار گرم که با خلوص کامل پای کار هستند و زحمت می کشند و ارایه خدمات می‌کنند، تقدیر و تشکر می کنم و معتقدم باید یک فوق العاد کرونا برای کادر درمان مناطق محروم یا کم تر برخوردار در نظر گرفته شود که امیدوارم زودتر این کارانجام شود.

او ادامه داد: در حال تامین نیرو از سایر استان‌ هستیم که امیدواریم با کمک گرفتن قشر پرستاران از دیگر نقاط کمبودهای موجود این بخش را جبران کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: حدود چهار ماه به صورت شبانه روز پرستاران و پزشکان به شدت در حال کار هستند و اگر مردم رعایت نکنند توان آنها بریده می‌شود. من خاضعانه از همه مردم خواهش می کنیم که درک اجتماعی خود را افزایش دهند و به سلامت خودشان و مردم کمک کنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند.

حضرتی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ جان از واجبات دین ما است، تصریح کرد: اگر مردم در مراسم عروسی و ختم شرکت نکنیم اتفاقی نمی افتد در غیر این صورت هم خودمان در خطر هستیم و هم دیگران را به خطر می اندازیم لذا خواهش می کنم مردم این مسیله را جدی بگیرند زیرا اگر تعداد بیماران بیش از این بشود از تحمل کادر درمان ما خارج خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز