شهردار جدید آبادان بیان کرد:

روی کاغذ متوجه شدم که در این چهار سال چه فاجعه ای رخ داده اما استخاره گرفتم و به آبادان برگشتم/در همه حوزه ها با مشکلات انباشته مواجه هستیم/مبنای کار من اقدامات مشارکتی و سرمایه گذاری با بخش خصوصی است/خیابان ها و معابر آبادان تشنه آسفالت هستند

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۵:۵۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۹۹۶۱
روی کاغذ متوجه شدم که در این چهار سال چه فاجعه ای رخ داده اما استخاره گرفتم و به آبادان برگشتم/در همه حوزه ها با مشکلات انباشته مواجه هستیم/مبنای کار من اقدامات مشارکتی و سرمایه گذاری با بخش خصوصی است/خیابان ها و معابر آبادان تشنه آسفالت هستند
شهردارجدید آبادان در صحن شورای اسلامی این شهر گفت: روی کاغذ متوجه شدم که در این چهار سال چه فاجعه ای رخ داده اما استخاره گرفتم و به خدا توکل کردم و پذیرفتم که در این شرایط سخت یک بار دیگر به آبادان برگردم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمودرضا شیرازی شهردار آبادان در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر آبادان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: کار سنگینی در پیش داریم و انتظار داریم شما اعضای شورا حمایت کنید و توقعات تان را در چهارچوب قانون و ضوابط از بنده داشته باشید و به قول معروف ترمز ما را نکشید تا بتوانیم کار شایسته ای برای برون رفت از بحران موجود ارایه کنیم.

او گفت: بنده خودم آدم اهل شورا هستم و گواه این ادعا این است که از اولین دوره شورا تا کنون به عنوان شهردار انتخاب شدم که سه دوره اخیر آن در آبادان بوده و این نشان می دهد که با اعضای شورا تعامل خوبی برقرار می کنم و به هیچ وجه بنای تقابل ندارم و اتفاقاً شورا را درکنار خودم می بینیم و می دانم در عین حال از همه ظرفیت های قانونی که قانونگذار در اختیار شهردار قرار داده و به خوبی از آنها اطلاع دارم، استفاده می کنم.

شهردار آبادان افزود: تغییر و عزل و نصب نیرو ها چیزی است که قانونگذار اختیار آن را به بنده داده است با توجه به اینکه بنده باید این مجموعه را فرماندهی کنم لذا تا خودم در مورد نیرویی به نتیجه نرسم دست به تغییر نخواهم زد.

مدیر سامانه شهری آبادان بیان کرد: ما سرعت مان در انجام امور بالا خواهد بود لذا هر کس توانست با این سرعت حرکت کند با ما خواهد ماند و اگر کُند و ناتوان بود و از ما جا ماند به طور طبیعی جای خود را به دیگری خواهد داد. شیوه کار ما اینگونه است و ابدا بر اساس ارتباط نیروها با فلان فرد یا مسوول یا مدیر قضاوت نخواهم کرد.

او اضافه کرد: همه همکاران برادران و خواهران ما هستند و معیار، توانمندی افراد است. اینکه با چه زبانی صحبت می کنند چه لهجه ای دارند چه قومیتی دارند این ها برایم ملاک نیست. ملاک، توانایی فرد در خدمت شایسته به مردم است. لذا خواهش من این است شورای شهر دست ما را در این امور باز بگذارد و مطمئن باشند به دور از هرگونه کینه ورزی، شخصی نگری و موضع گیری از همکاران پرسنل برای پیشبرد امور استفاده خواهیم کرد.

شیرازی یادآور شد: از عمده مشکلاتی که گریبان شهرداری را گرفته مسیله مالی است. همین طلب سازمان تامین اجتماعی که حل و فصل آن تا حدودی پیش رفت اما نهایتا به نتیجه لازم نرسید از جمله معضلات است و امروز پیش روی ماست. دیروز هم در مرکز استان راجع به حل مشکل تامین اجتماعی مذاکراتی را انجام دادیم و امیدواریم به نتایج مورد نظر دست یابیم. در مورد جرایم هم اعلام کردیم این جرایم ظالمانه است مخصوصا برای سیستم شهرداری ها در ایام کرونا و کاهش چشمگیر درآمدها، ظلم بزرگی است. از دوستان تامین اجتماعی و سایر مسوولان مرتبط خواستیم که لایحه‌ای را با فوریت بگذرانند که بخشی از این جرایم بخشیده شود.

شهردار آبادان در ادامه افزود: مقداری از بدهی هم طلب مردم و پیمانکاران از شهرداری است. در آبادان نیز باید مبنا را بر اقدامات مشارکتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی بگذاریم تا زمین های خام ما ارزش افزوده پیدا کنند و مجبور به خام‌فروشی نشویم. همین سرمایه و ارزش افزوده می تواند در تنگناهای اقتصادی شبیه امروز به داد شهرداری برسد.

مدیر سامانه شهری آبادان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که سازمان پارک ها طی مدت اخیر خام فروشی زیادی کرده است. همه شما می دانید طبق تعریف دکه یک سازه فلزی یا پی وی سی است که باید دو در سه یا سه در سه باشد نه اینکه در جایی یک نوار خطی به طول ۸۰ یا ۹۰ متر یا حتی ۱۰۰ متر تحت عنوان دکه واگذار شود. اینها دکه های فضایی و عجیب و غریب است.

او ادامه داد: اگر بناست شغلی در این حوزه ایجاد شود که البته رانت در آن نقش اول را دارد اما لااقل باید مزایده برگزار شود که متاسفانه این تشریفات هم رعایت نشد و همین کارها قطعا حرف و حدیث به همراه داشته و دارد و دستگاه های نظارتی هم به این مسیله ورود می‌کنند و گریبان ما را خواهند گرفت. ضمن اینکه دوستان توجه داشته باشند مساحت های بالا از حوزه سازمان پارک ها خارج است و در حیطه وظایف مدیریت سرمایه‌گذاری است.

شهردار آبادان در ادامه افزود: لذا بخشنامه کردیم هر گونه جا به جایی دکه و افزایش مساحت دکه ها اکیدا ممنوع است.

شیرازی همچنین به موضوع کسر ۳۵ درصدی عوارض آلایندگی از شهرداری ها اشاره و اضافه کرد: در خصوص ۳۵ درصد حق عوارض آلایندگی که اخیرا به سازمان محیط زیست اختصاص داده شده است با نمایندگان مجلس شهرستان رایزنی کردم تا طرحی را در مجلس مصوب کنند که بر اساس آن شهرهایی که پالایشگاه و صنایع آلاینده در مرکز آنها قرار دارند از این قانون مستثنا شوند یا حداقل درصد این مبلغ به پنج یا ۱۰ درصد کاهش یابد چرا که مبلغ ۳۵ درصد مبلغ هنگفتی است.

او در ادامه به ضرورت روکش آسفالت همه معابر شهری آبادان اشاره کرد و گفت: خیابان ها و معابر آبادان تشنه آسفالت هستند و در حال رایزنی برای خرید قیر هستیم.

شهردار آبادان همچنین بیان کرد: با سازمان شهرداری ها برای خرید کارخانه آسفالت جدید رایزنی کردیم هفته آینده جلسه ای به همین منظور برگزار می شود تا از محل وام خرید کارخانه آسفالت بتوانیم این کارخانه را خریداری  و وارد چرخه تولید آسفالت نماییم. روکش آسفالت معابر در همه محلات را در برنامه داریم زیرا تقریبا تمام شهر به روکش آسفالت نیاز دارد.

مدیر سامانه شهری آبادان یادآور شد: در خصوص پروژه های عمرانی نیز دو پروژه مهم معطل مانده است. پروژه ساحل سازی اروند و پروژه آسفالت خیابان ۳۰ متری ذوالفقاری که تلاش داریم تعیین تکلیف کنیم و عملیات این پروژه ها را در کمترین زمان ممکن آغاز کنیم.

شیرازی در ادامه در خصوص ضرورت احیای پارک ترافیک افزود: برای پارک ترافیک قصد داریم در همان محل سابق مجددا احیا و راه اندازی کنیم انشاء الله با حمایت و همکاری پلیس راهور این پارک ترافیک را به مرکز آموزش رانندگی شهروندان به خصوص فرزندان عزیزمان تبدیل خواهیم کرد.

او همچنین به موضوع راه اندازی پارک بانون اشاره و اظهار کرد: پارک بانوان را نیز در همان پایان دوره قبل آماده کرده بودیم اما بعد از ما، شبانه به زیرکابل های فشار قوی انتقال دادند و بعد همه دیدیم که چه اتفاقی رخ داد و آن همه هزینه و سرمایه گذاری از بین رفت و به نتیجه نرسید و بانوان آبادانی صاحب پارک نشدند. مکان هایی همچون مناطق بریم و باوارده که باغ های آماده ای دارند در دست بررسی داریم و اگر به جمع بندی و توافق رسیدیم در آنجا محل محصوری برای ورزش بانوان به صورت اختصاصی راه اندازی خواهیم کرد.

شهردار آبادان دلایل خود برای بازگشت به آبادان را یادآور شد و تصریح کرد: برای بار سوم به عنوان شهردار آبادان انتخاب می شوم و توفیق خدمت در این شهر را برای چهارمین بار پیدا کردم از سال ۸۷ تا الان دوازده سال می گذرد و بیش از یک نسل در آبادان خدمت کردم. معاون عمرانی استاندار در جلسه معارفه اعلام کرد که شنیدم مردم آبادان از این انتخاب خوشحال شدند یعنی این خوشحالی آن قدر بوده که بازتاب و انعکاس داشته این موضوع را به فال نیک می گیرم.

او افزود: روی کاغذ که می دیدم متوجه بودم که در این چهار سال چه فاجعه ای رخ داده اما استخاره گرفتم و به خدا توکل کردم و پذیرفتم که در این شرایط سخت یک بار دیگر به آبادان برگردم. وقتی شهر را تحویل گرفتم اگر آن را به یک انسان شبیه بدانیم، واقعا نیازمند احیا یا CPR است و با مقداری کارهای فوری و اورژانسی از آن حالت به ICU و سپس CCU بردیم و گر چه هنوز این موجود بیمار است اما توانستیم بعضی از امورش را به بخش ببریم تا دوران بیماری خود را با شرایط بهتری بگذارند.

شیرازی خاطرنشان کرد: اکنون در همه حوزه ها با مشکلات انباشته ای مواجه هستیم. نمونه اش کارخانه تولید آسفالت است. قبلا هم گفتم که تولید آن روزهای ابتدای دهه 90 به هیچ وجه با امروز قابل مقایسه نبود چون نگهداری نشده است.خ ب در شروع کار باید دو یا ه ماه طول می‌کشید تا این کارخانه راه‌اندازی شود اما فشار گذاشتیم و به لطف خدا و تلاش همکاران توانستیم ظرف چند روز مجدداا کارخانه را راه اندازی کنیم.

او گفت: در مورد جمع آوری زباله و نخاله که مسوولان شهرستان تمام هم و غم شان در جلسه معارفه همین بود عرض می کنم که سه منطقه ما حدود یک هزار مخزن زباله نیاز دارند و باید از محل اعتبارات ویژه ای که برای این امر از سوی استانداری اختصاص می یابد این مخازن را خریداری کنیم. با نصب این مخازن و برنامه ریزی های صورت گرفته، مشکل جمع آوری زباله و نخاله تا حدود بسیار زیادی برطرف خواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

شهردار آبادان در پایان در خصوص موارد مهم دیگری از جمله حقوق و مزایای پرسنل، بسته های سرمایه گذاری، تعیین تکلیف نوارهای حفاری، آسفالت خیابان های امیر آباد و سایر مناطق آبادان، سیستمی کردن درآمدهای شهرداری و اجرای مصوبات معطل مانده شورای نامگذاری توضیحاتی به اعضای شورای اسلامی شهر آبادان ارایه داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز