رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

دعوت از بیماران بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسمای خون خود به بیماران مبتلا

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۸:۵۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۷۳۰۸
دعوت از بیماران بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسمای خون خود به بیماران مبتلا
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا می توانند برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب استان خوزستان پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

شکراله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: همکاران بنده در مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان پس از اخذ مجوز لازم از وزارت بهداشت، استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را با همکاری سازمان انتقال خون خوزستان در برنامه درمانی خود قرار داده است.

او گفت: از تمامی کسانی که ساکن شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان هستند که اخیرا پس از ابتلا به بیماری کرونا، به بهبودی کامل رسیدند، دعوت می‌شود تا به شکرانه ی بازیابی سلامتی خود برای اهدای زندگی به دیگر هم‌نوعان مبتلا به این بیماری مقداری از پلاسمای خون خود را اهدا کنند تا در این اقدام انسان دوستانه شریک شده و این دانشکده را همراهی کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با اشاره به اینکه فرآیند اهدای پلاسما مشابه اهدای خون است و با اهدای آن به بازیابی سلامت هموطنان مبتلا به کرونای که در بیمارستان ها بستری هستند، کمک می شود، افزود: علاقه‌مندان به مشارکت در طرح اهدای پلاسما(بیمارانی که حداقل چهار هفته از بهبودی آنان گذشته باشد) می‌توانند به معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان واقع در احمدآباد، خیابان ۱۵ اصلی، نبش ۶ فرعی مراجعه یا از طریق تماس با شماره ۰۹۳۷۶۳۱۹۱۶۱  آمادگی خود را اعلام کنند.

لازم به ذکر است که به هر یک از علاقه مندان شرکت کننده در این امر خداپسندانه مبلغ یک میلیون ریال به عنوان هدیه اهدا می شود و هزینه ایاب و ذهاب این عزیزان تا مرکز استان نیز رایگان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز