رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد:

۶ طرح صنعتی در خوزستان آماده بهره برداری است

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۶:۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۸۴۰۲
۶ طرح صنعتی در خوزستان آماده بهره برداری است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۶ طرح صنعتی و تولیدی بزرگ مهم در خوزستان در سال جاری با توجه به شعار امسال با عنوان جهش تولید آماده افتتاح هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیرحسین نظری با بیان این خبر اظهار کرد: این طرح ها شامل شرکت پتروشیمی پارس کیمیا کلر در شوشتر، شرکت فولاد پارس هفت تپه در شوش، کارخانه فولاد روهینا(طرح توسعه) در دزفول، شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس در بهبهان، شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان و کشتارگاه صنعتی ریبا مرغ هدایت دزفول هستند.

او با اشاره به نوع محصولات تولیدی هر واحد صنعتی گفت: شرکت پتروشیمی پارس کیمیا کلر، سود سود آور جامد، فولاد پارس هفت تپه بیلت آهن، فولاد روهینا میلگرد به صورت پیوسته از ذوب، پالایشگاه گازبید بلند خلیج فارس، گاز مایع شده، اتان(حاصل از تصفیه نفت خام)، پروپان(حاصل از تصفیه نفت خام)، نرمال بوتان(حاصل از تصفیه نفت خام) و گاز شیرین تولید می‌کنند.

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: محصول تولیدی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، اوره و آمونیاک است و کشتارگاه صنعتی ریبا مرغ دزفول نیز کار کشتار مرغ و قطعه‌بندی و بسته‌بندی را انجام می‌دهد.

نظری با بیان اینکه این تعداد شرکت برای چهار هزار و ۹۹ نفر فرصت شغلی ایجاد می کنند، اضافه کرد: برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی و تولیدی ۲۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۸ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت خوزستان از سوی بخش خصوصی ۲۸۰ درصد افزایش داشته است، افزود: با افزایش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، میزان ایجاد اشتغال نیز ۵۰ درصد افزایش یافت و امید است امسال نیز بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خوبی در بخش تولید استان داشته باشد.

 

 

 

نظر شما