مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

راه اندازی خط کانتینری یخچالی از بندر خرمشهر به کشورهای همجوار

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۶:۴۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۹۳۸۶
راه اندازی خط کانتینری یخچالی از بندر خرمشهر به کشورهای همجوار
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ایجاد و راه اندازی خط کانتینری یخچالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، نوراله اسعدی با اعلام این خبر اظهار کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا و توقف فعالیت های بندر در بیشتر کشورهای جهان، بندر خرمشهر توانست با راه اندازی خط کانتینری یخچالی و افزایش صادرات کالاهای کانتینری خشک، تحریم ها را با تکیه بر ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسب این بندر کم اثرتر کند و ارز آوری بیشتری برای کشور به ارمغان بیاورد.

او گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری صادرات کالاهای کانتینری رشد ۳۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که بندر خرمشهر  در زمینه صادرات و عملیات تخلیه و بارگیری توانست به رکورد بی سابقه ای در تاریخ فعالیت های این بندر دست یابد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر  افزود: عمده کالاهای صادراتی غیر نفتی از بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همجوار را کالاهای فله خشک، کالاهای کانتینری خشک و کالاهای کانتینری یخچالی تشکیل می دهد.

اسعدی بیان کرد: هم اکنون بخش قابل توجهی از صادرات به کشور های حاشیه خلیج فارس از طریق مسیر دریایی بندر خرمشهر صورت می پذیرد که نرخ حمل مناسب و کاهش تعرفه های تخلیه و بارگیری و نزدیکی مسافت به کشورهای همجوار جاذبه مطلوبی را برای سرمایه گذاران و صادر کنندگان فراهم کرده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز