راه های جلوگیری از گرمازدگی در تابستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۷:۵۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۹۴۰۰
راه های جلوگیری از گرمازدگی در تابستان
مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: این روزها که تب گرما در استان بالا گرفته باید با رعایت توصیه‌هایی از ابتلا به گرمازدگی جلوگیری کرد.

جعفر ربیحاوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با توجه به فرا رسیدن تابستان و افزایش گرما اظهار کرد: طی روزهای اخیر شدت گرمای هوا به حدی بود که برخی افراد را دچار مشکل کرده است و با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی فصل گرما قرار داریم باید با رعایت نکات لازم خود را در برابر گرما محافظت کنیم و در این میان معمولا تمام افرادی که در محیط گرم فعالیت و یا ورزش می‌کنند، در معرض ابتلا به گرمازدگی هستند و بیش از همه افراد کهنسال، کودکان و کسانی که داروهای ضد افسردگی و آرام‌بخش مصرف می‌کنند برای ابتلا مستعدتر هستند.

او گفت: خشک و داغ شدن پوست، عدم تعریق، تنفس کوتاه و سریع، نبض سریع، سردرد و سرگیجه، استفراغ و تهوع و اسهال از علایم، گرمازدگی هستند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار به بیان اقدامات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی اشاره کرد و افزود: وقتی که برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا در یک محیط گرم هستید قبل و بعد آن و در زمان ورزش، آب زیادی بنوشید(حداقل سه لیتر در روز)، به میزان کافی بخوابید و میوه‌ها و سبزی های سرشار از پتاسیم را به میزان زیاد مصرف کنید تا بدن‌تان خودش را با گرما تطبیق دهد.

ربیحاوی بیان کر: بدن خود را خنک نگه دارید. اگر می توانید جلوی آفتاب نروید، در سایه راه بروید یا از یک سایبان مثل چتر استفاده کنید، کرم ضدآفتاب بزنید، کلاه لبه‌دار روی سرتان بگذارید، عینک آفتابی بزنید و لباس‌های نخی و نازک و گشاد با رنگ روشن بپوشید.

او اضافه کرد: سعی کنید فعالیت‌ها و کارهای بیرون خود را در اوقات خنک‌تر روز انجام دهید، ورزش و فعالیت بدنی کمتری در گرما انجام دهید، مخصوصا اگر باعث می شود عرق زیادی کنید. نوشیدن آب به تنهایی برای بدن کافی نیست، باید بدانید که در هنگام عرق کردن علاوه بر دفع آب بدن، نمک نیز دفع می شود.

این مقام مسوول معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: استفاده از خاکشیر یخ‌مال یا شربت آبلیمو برای جلوگیری از گرمازدگی موثر است، از دادن هرگونه داروی تب‌بر مانند استامینوفن به فرد خودداری کنید و اگر فرد فاقد هوشیاری است، او را به پهلو بخوابانید.

مدیر گروه سلامت محیط و کار در پایان از شهروندان خواست که در صورت مواجه شدن با فرد گرمازده با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل فرمایند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز