مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد:

دپارتمان تخصصی آب-خاک و کشاورزی خوزستان راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۴:۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۰۹۳۹
دپارتمان تخصصی آب-خاک و کشاورزی خوزستان راه اندازی می شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از انعقاد تفاهمنامه راه اندازی دپارتمان تخصصی آب-خاک و کشاورزی استان خبر داد و گفت: تربیت نیروی انسانی و ارتقای سطح آگاهی و مهارت های فنی با عث افزایش راندمان تولید، ارتقای بهره وری و توسعه بخش کشاورزی و شیلات می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالنبی سواعدی در دیدار با فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان و رییس نظام مهندسی کشاورزی خوزستان اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی، افزایش ضریب تولید و ایمنی و در نهایت استاندارد سازی صنایع شیلاتی، کشاورزی و زنجیره ارزش محصولات این صنایع نیاز به آموزش علمی و مهارتی دارد.

او گفت: با توجه به وسعت فعالیت حوزه کشاورزی، شیلات و دامپروری ضمن نیاز به راه اندازی دپارتمان تخصصی آب، خاک و کشاورزی در سطح منطقه، برای تربیت مربی و توانمندسازی نیروی کار ماهر داخل استان و اعزام به خارج کشور به منظور آموزش های مورد نیاز تخصصی در حوزه شیلات و کشاورزی باید برنامه ریزی و ارایه برنامه کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان افزود: برای راه اندازی دپارتمان تخصصی ساحل و دریا، صید و صیادی، در حوزه آب خاک و کشاورزی نیاز به هم افزایی و تعامل بیشتر بین دستگاهی است.

 سواعدی بیان کرد: با راه اندازی دپارتمان تخصصی آب، خاک و کشاورزی  انجمن مهندسی کشاورزی می تواند با اخذ مجوزهای لازم  منابع اقتصادی خود را تعمیم و در توانمندسازی منابع انسانی این حوزه‌ها را انجام دهد.

او با اشاره به تفاهمنامه فی مابین اضافه کرد: با تمدید تفاهمنامه موجود و راه اندازی دپارتمان تخصصی می توان از ظرفیت ها و پتانسیل طرفین برای تربیت نیروی انسانی و توسعه آموزش‌های مهارتی بهره مند شد.

مدیر کل شیلات خوزستان نیز در این دیدار با اشاره به این که مشکل اساسی، عدم وجود نیروی انسانی ماهر برای توسعه است، اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی بخش کشاورزی و شیلات عدم وجود نیروی انسانی کارآمد با مهارت است.

فتح اله ابوعلی افزود: هر کس مهارت فنی داشته باشد در جامعه بیکار نخواهد ماند. بیکاری در کشور به علت عدم وجود نیروی انسانی ماهر، کاردان و متخصص است.

او با تاکید بر اینکه منابع انسانی نیاز به آموزش و مهارت آموزی در حوزه آب، خاک و کشاورزی دارد، گفت: نیروی ماهر و توانمند سبب افزایش و جهش تولید در محصول خواهد شد.

مدیر کل شیلات خوزستان در پایان افزود: زمینه تعامل و هم افزایی برای توسعه مهارت در حوزه آب، خاک و کشاورزی بسیار فراهم است و این می تواند زمینه‌ ساز طرح ها و حرکت‌های جدید و نوآورانه در کشور شود.

لازم به ذکر است که در این دیدار مقرر شد کمیته تخصصی متشکل از معاونین و کارشناسان  برای تنظیم مفاد تفاهمنامه نامه سه جانبه فنی و حرفه ای نظام مهندسی کشاورزی و شیلات تشکیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز