اداره کل مدیریت بحران خوزستان اطلاعیه ایی هشداری صادر کرد:

خوزستان در آماده باش/دمای استان افزایش می یابد

۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۱۴:۳۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۳۸۷۹
خوزستان در آماده باش/دمای استان افزایش می یابد
اداره کل مدیریت بحران خوزستان امروز جمعه نسبت به افزایش دما دو تا سه درجه سانتیگراد در شهرهای مختلف استان اطلاعیه هشداری صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بنا بر این اطلاعیه هشداری که ظهر امروز  ۱۳ تیر از سوی اداره کل مدیریت بحران صادر شد، وقوع دماهای ۴۹ درجه سانتیگراد یا بیشتر پیش‌بینی شده است و بر ماندگاری توده هوای گرم از روز جمعه ۱۳ تیر ماه(روزجاری) تا اواخر جمعه هفته آینده ۲۰ تیر ماه تاکید کرد‌.

در این هشدار از اغلب مناطق استان به عنوان منطقه اثر یاد شده و استقرار توده هوای گرم، مخاطره این افزایش دما ذکر شده است‌.

اداره کل مدیریت بحران استان ضمن اعلام آماده‌باش به بخش‌های مورد نیاز واحدهای تابعه و برقراری کشیک شبانه روزی دستور داده صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی مانند عدم تردد غیر ضروری به ویژه از حوالی ظهر تا غروب و استفاده از وسایل ایمنی مناسب مانند کلاه، عینک آفتابی و… به شهروندان به خصوص بیماران، کودکان، سالمندان، افراد شاغل در فضاهای باز و ساکنین مناطق در معرض خطر وقوع دماهای بالا و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

 همچنین در این اطلاعیه بر اتخاذ تدابیر لازم برای پایداری شبکه برق‌رسانی و پیشگیری از قطع برق، توصیه به صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، استقرار مراکز درمانی سیار، شعب هلال احمر و شهرداری ها در مناطق پرتردد، پایداری شبکه آبرسانی و پیشگیری از قطع آب و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت‌های زراعی و باغی توصیه و تاکید شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز