با حضور استاندار خوزستان؛

پروژه بند بتن غلتکی K۶ در هفتگل کلنگ زنی شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۲۰:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۳۹۱۵
پروژه بند بتن غلتکی K۶ هفتگل با حضور استاندار خوزستان، نماینده مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا و جمعی از مسوولان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امروز جمعه سوم مرداد ماه پروژه بند بتن غلتکی K۶ با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا و جمعی از مسوولان در مهسنبلی هفتگل کلنگ زنی شد.

اهداف این طرح جلوگیری از فرسایش خاک در اثر سیلاب های فصلی، کاهش خطرات ناشی از سیل، تقویت سفره های آب زیرزمینی و تامین آب به منظور مصارف کشاورزی و دامداری عنوان شده است.

این پروژه توسط اداره کل منابع طبیعی و آب خیزداری خوزستان و با هزینه سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان ساخته خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ظرف مدت سه ماه به بهره برداری خواهد رسید.

از مختصات فنی این پروژه می توان به مواردی همچون ارتفاع ۱۳ متری بند از کف، طول تاج به اندازه ۸۲ متر، خاک برداری ۹ هزار و ۵۲۷ متر مکعب، آرماتوربندی دو هزار و ۸۳۷ کیلو گرم، خشکه چینی ۲۳۵ متر مکعب، بتن غلتکی سه هزار و ۹۶۰ متر مکعب حجم مخزن ۱۷۵ هزار متر مکعب و بنایی با سنگ لاشه و ملات ماسه و سیمان ۴۳۸ متر مکعب اشاره کرد.

 

 

 

نظر شما