رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز؛

دو حادثه خطرناک در یک هفته/ ریزش تراس طبقه چهارم موجب مصدومیت ۶ زن شد+ببنید

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۱:۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۴۷۶۹
دو حادثه خطرناک در یک هفته/ ریزش تراس طبقه چهارم موجب مصدومیت ۶ زن شد+ببنید
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: دو حادثه ریزش تراس آپارتمان در یک هفته موجب مصدومیت ۶ خانم شد که همگی به بیمارستان منتقل شدند.

ابراهیم قنبری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: حادثه اول ظهر پنجشنبه دوم مرداد ماه جاری، ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه اتفاق افتاد که خبر از ریزش تراس طبقه چهارم آپارتمانی در منازل مسکونی فولاد در کوی مهاجرین به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و آتش نشانان ایستگاه ۶۶ را به محل حادثه کشاند.

او با بیان اینکه این حادثه به علت ریزش تراس طبقه چهار آپارتمان اتفاق افتاد، گفت: در این حادثه شش خانم دچار مصدومیت شدند که دو نفر آن ها در تراس طبقه چهارم و بقیه در حیاط مجتمع بودند.

قنبری علت اصلی این ریزش را فرسودگی بدنه و ساختمان برشمرد و افزود: این ساختمان ها با قدمتی بالغ بر ۴۵ سال دیگر استحکام و مقاومت کافی را نداشته و باید برای ایمن سازی آن ها اقدام کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به حادثه دوم بیان کرد: بعد از ظهر روز گذشته شنبه چهارم مرداد ماه جاری خبر ریزش تراس یک خانه دو طبقه واقع در منطقه کوروش اهواز اطلاع داده شد و آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

او با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه کسی مصدوم نشد، اضافه کرد: قسمت باقیمانده تراس که ممکن بود ریزش کند، توسط نیروهای آتش نشانی تخریب و ایمن سازی شد.

این مدیر آتش نشان با بیان اینکه قدمت ساختمان تقریبا ۶۰ سالاعلام شد، افزود: فرسودگی ساختمان دلیل اصلی ریزش تراس این ساختمان دو طبقه بود و صورتجلسه عدم استحکام بنا و نا ایمن بودن آن توسط نیروهای آتش نشانی و در حضور عوامل انتظامی تنظیم و از مالک نیز امضا گرفته شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به جلوگیری از ادامه کارکرد ساختمان های پر خطر اشاره کرد و گفت: در روز های اخیر جلساتی با شهردار اهواز برگزار شد و برای جلوگیری از ادامه کار ساختمان های نا ایمن شهر تصمیمات جدی گرفته شد.

او تصریح کرد: تعداد زیادی از ساختمان های بلند و در حال ساخت، مجتمع های تجاری، بازار ها و مراکز اداری، درمانی و مسکونی جزو ساختمان های پر ریسک بوده و در صورت بروز حادثه در آن ها جان تعداد زیادی از انسان ها را به خطر می اندازد.

قنبری به جدیت شهردار اهواز و سازمان آتش نشانی برای برخورد با این کارشکنی ها اشاره کرد و افزود: جان همشهریان برای ما عزیز تر از آن است که جلوی فشارهایی که از جوانب مختلف وارد می شود، کوتاه بیاییم.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان این که مکاتبات برای پلمپ و برخورد قانونی با مالکین ساختمان های پرخطر در حال انجام است، اضافه کرد: کارگروهی تخصصی برای کارشناسی و تهیه گزارش های دقیق از وضعیت ساختمان های شهر تشکیل شده که پس از ابلاغ وضعیت از سوی این کارگروه، نتیجه به دادستان برای برخورد قضایی اعلام می شود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: کارگروه تخصصی سازمان آتش نشانی در مرحله اول این تحقیقات، در صورت شناسایی این ساختمان ها، به مالک ها دستورات لازم برای اصلاح ایمنی ساختمان را ابلاغ کرده و در مرحله بعد نام این ساختمان ها را به صورت عمومی اعلام می کند و در نهایت در صورت اصلاح نشدن موارد ایمنی ساختمان، دستور لازم از سوی دادستانی برای برخورد قضایی گرفته می شود.

قنبری در پایان افزود: جدیت در اعمال قانون در این بناهای نا ایمن، با توجه به کمبودهای سازمان آتش نشانی و ریسک بالای حادثه، قطعی بوده و در این راستا نیز شهردار اهواز به هیچ وجه از موضع خود عقب نشینی نکرده و با کمک دادستانی شهر برای اصلاح این بستر نا ایمن اقدام خواهیم کرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز