رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر داد:

تلاش آتش نشانان برای مهار ۶ آتش سوزی طی ۲۴ ساعت اهواز

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۲:۴۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۹۴۲۴
تلاش آتش نشانان برای مهار ۶ آتش سوزی طی ۲۴ ساعت اهواز
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از تلاش آتش نشانان در ۶ عملیات اطفای حریق طی ۲۴ ساعت بسیار گرم اهواز خبر داد.

ابراهیم قنبری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز جزییات عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات ۶ حادثه آتش سوزی روز دوشنبه سیزدهم مرداد ماه اهواز را تشریح کرد.

تلاش برای مهار آتش سوزی سوپرمارکت

ابراهیم قنبری در خصوص حادثه اول اظهار کرد: ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی آتش سوزی سوپر مارکت، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۳۲ را به منطقه کیانپارس خیابان ۱۸ شرقی رهسپار کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: دود و شعله های آتش از درب ورودی سوپرمارکت به سمت بیرون خارج می شد که با حضور به موقع آتش نشانان حریق مهار شد.

او گفت: علت بروز این آتش سوزی از طرف کارشناسان آتش نشانی، اتصال در سیم کشی دوربین مداربسته تشخیص داده شد.

حریق انبار زغال در مسیر اهواز - اندیمشک

قنبری در خصوص دومین حادثه آتش سوزی بیان کرد: ساعت  ۱۵ و ۲۰ دقیقه در پی رخداد آتش سوزی انبار زغال به سامانه ۱۲۵، زنگ ایستگاه ۳۴ را به صدا در آورد و نیروهای عملیاتی این ایستگاه به محل حادثه در مسیر اهواز- اندیمشک بعد از پایانه حمل ونقل کالا اعزام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید، افزود: ماموران آتش نشانی پس از لکه گیری انبار زغال در ساعت ۱۶ و هشت دقیقه به ایستگاه بازگشتند.

حریق خودرو پراید در مسیر ابتدای پل کابلی

رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در باره سومین حادثه  اضافه کرد: ساعت ۱۹ و ۵۲ دقیقه راننده یک دستگاه خودروی سواری پراید پس از استشمام بوی دود از خودروی در حال حرکت خود، در مسیر ابتدای پل کابلی از سمت امانیه متوقف شد و پس از بررسی و مشاهده شعله از داخل موتور خودرو، در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کرد و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اهواز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۳۳ را عازم محل حادثه کرد.

او با بیان اینکه راننده خودرو قبل از رسیدن آتش‌نشانان از داخل خودرو خارج شده بود، افزود: علت آتش سوزی از سوی کارشناسان سازمان اتصال برق موتور خودرو تشخیص داده شد.

قنبری گفت: آتش نشانان پس از خاموش کردن شعله های آتش در خودرو و ایمن‌سازی کامل با تحویل خودرو به مالک، ماموریت خود را پایان دادند.

آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه زویه

مدیر آتش نشانی شهرداری اهواز در ادامه از مهار چهارمین حادثه آتش سوزی خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۲۰ و ۲۸ دقیقه با تماس تلفنی شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی خبر آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه زویه خیابان چهار گزارش شد.

او توضیح داد: با اعلام این خبر مرکز فرماندهی سازمان دو دستگاه خودروی اطفاء حریق را از ایستگاه ۹۹ به محل حادثه اعزام کرد و آتش نشانان سه دقیقه بعد در محل حادثه حاضر شدند.

قنبری افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با دود و شعله های حریق کمپرسور کولر در پشت بام منزل مسکونی مواجه شدند و با ایمن سازی محل حادثه شعله های حریق را مهار و از سرایت حریق به داخل ساختمان مسکونی جلوگیری کردند.

تلاش برای مهار آتش سوزی خودرو سراتو اروندی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به دومین آتش سوزی خودرویی دوشنبه سیزدهم مرداد ماه، اظهار کرد: ساعت ۲۰ و ۳۵ دقیقه رخداد حادثه از سوی رانندگان خودروهای عبوری به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۵۵ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان خود را به مسیر پل پنجم به سمت میدان جمهوری رساندند.

او ادامه داد: یک دستگاه خودرو سراتو اروندی حین حرکت در مسیر ناگهان از قسمت چراغ دچار آتش سوزی شد و راننده خودرو قبل از رسیدن آتش نشانان از داخل خودرو خارج شد.

قنبری افزود: نیروهای عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه، با چیدمان علایم هشدار دهنده از بروز حوادث احتمالی در مسیر جلوگیری کردند و با استفاده از دو رشته لوله های آبرسانی، آتش سوزی خودرو را در کوتاه ترین زمان ممکن، مهار کردند.

آتش سوزی منزل مسکونی منطقه گلستان مهار شد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در خصوص ششمین مهار آتش سوزی روز گذشته توضیح داد: ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه با اعلام حادثه آتش سوزی به سامانه ۱۲۵ از سوی شهروندی در منطقه گلستان بوستان چهار بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۷۷ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: آتش نشانان دو دقیقه بعد در محل حادثه حاضر شدند و به محض رسیدن به محل حادثه، جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از ایمن سازی کامل، با به کارگیری تجهیزات خاموش کننده شعله های حریق را مهار کردند.

قنبری در پایان اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه بدون تلفات جانی تمام شد و علت حریق از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز