برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان محقق شد؛

رادیولوژی دیجیتال و متحرک بیمارستان شهید بهشتی آبادان به بهره برداری رسید

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۵۴۰۳
رادیولوژی دیجیتال و متحرک بیمارستان شهید بهشتی آبادان به بهره برداری رسید
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای نخستین مرتبه در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره‌برداری از رادیولوژی متحرک دیجیتال در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان محقق شد.

هوشان شریعتی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: برای استفاده از دستگاه‌های رادیولوژی پرتابل(متحرک) نیاز به جا به جایی بیمار وجود ندارد و در بخش‌هایی مثل مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و زمانی که بیمار امکان حرکت ندارد، دستگاه یادشده کاربرد بالایی دارد.

او ارزش ریالی این دستگاه جدید را هشت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این دستگاه با قابلیت تصویربرداری دیجیتال با کیفیت بالا از تمام اندام‌های بدن و همچنین راحتی کار با آن با توجه به قابلیت چرخش تیوپ اشعه X در تمامی جهات، تا حدود زیادی نیازهای منطقه را برطرف خواهد کرد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان، حرکت موتوری دستگاه بدون نیاز به برق شهری، کاهش دز جذبی بیمار، عدم نیاز به کلیشه و پروسه ظهور و ثبوت تاریک خانه، ارسال مستقیم تصاویر به پرینت، مجهز بودن به CD/DVD writer و سایر مزایا را از ویژگی‌های این دستگاه جدید برشمرد و افزود: همین مزیت‌‎ها باعث شده است که محدودیت‌های دستگاه پرتابل آنالوگ در این مدل جدید وجود نداشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز