استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم اعمال مقررات شرایط قرمز کرونایی در خوزستان/تعداد دانش‌آموزان مبتلا شده به کرونا در استان بسیار کم است/ممنوعیت هر گونه تجمع در خوزستان

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۰:۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۴۶۵۳
لزوم اعمال مقررات شرایط قرمز کرونایی در خوزستان/تعداد دانش‌آموزان مبتلا شده به کرونا در استان بسیار کم است/ممنوعیت هر گونه تجمع در خوزستان
استاندار خوزستان با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان، گفت: تمامی مقررات ویژه وضعیت قرمز ناشی از ویروس کرونا همانند گذشته بر استان خوزستان اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شیب بیماری کرونا در یک تا دو هفته گذشته افزایشی شده است این درحالی است که در یک تا دو ماه گذشته تقرییا این وضعیت مهار شده بود.

او با بیان این که این افزایش شیب ملایم است، گفت: اگر مردم همانند قبل برای مهار کرونا همراهی کنند می‌توانیم خیلی سریع شرایط را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان افزود: در حال حاضر تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها افزایش یافته است و ضرورت دارد با جدیدت این وضعیت را کنترل کنیم‌ و باید مقررات شرایط قرمز در استان اعمال شود و هیچ کس حق تخطی از آن را ندارد.

رییس ستاد مقابله با کرونا خوزستان بیان کرد: اگر نیاز به تعطیلی در صنوف مختلف باشد پس از بررسی به وزارت کشور و ستاد ملی کرونا گزارش می‌شود و در این باره تصمیم‌ نهایی گرفته می‌شود.

شریعتی تاکید کرد: با وجود عشق و علاقه به اباعبدالله الحسین(ع) اما بنا بر شرایط موجود مراسم‌ اربعین حسینی در استان نداریم.

او گفت: علاوه بر آن مراسم راهپیمایی قدمگاه های امام رضا(ع) که هر ساله در شهرستان بهبهان نیز برگزار می‌شود منتفی است.

رییس شورای تامین استان خوزستان تاکید کرد: هیچ گونه تجمعی در سطح استان اعم‌ از ترحیم، عروسی و … نباید شکل بگیرد و زیارت اهل قبور به صورت کنترل شده باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به بارندگی‌های پیش رو و احتمال تنگی نفسی‌های ناشی از درخت کونوکارپوس و تاثیر آن بر تشدید کرونا افزود: بنا شد هرس این درختان با جدیت و خیلی سریع انجام شود چرا که با اولین بارش‌ها امکان بروز تنگی‌نفس‌ها وجود دارد که با هرس قابل کنترل است.

او با بیان صدور دستور تشکیل تیم‌های نظارتی و بازدیدی در مدارس بیان کرد: باید دستگاه‌های مختلف به آموزش و پرورش کمک کنند و نظارت جدی در آن صورت گیرد، البته تعداد دانش‌آموزان مبتلا بسیار کم بوده است و کسانی که مبتلا شده‌اند وضع جسمانی خوبی دارند.

شریعتی در پایان تصریح کرد: کمیته فرهنگی ستاد مدیریت کرونا، دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، صدا و سیما، رسانه‌های مختلف مجددا تبلیغات گسترده در سطح استان پیرامون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و حضور نداشتن در تجمعات انجام دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز