مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

عشایر خط شکن دوران دفاع مقدس بودند

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۸:۴۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۵۰۵۴
عشایر خط شکن دوران دفاع مقدس بودند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند: عشایر در تمامی دوران دفاع مقدس از انقلاب اسلامی حمایت کردند و همواره خط شکن بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسمعیل زمانی امروز در نخستین همایش نقش عشایر در دفاع مقدس که با حضور دریادار تنگسیری، استاندار خوزستان، جمعی از مسوولان استانی و منطقه ایی و شیوخ و عشایر آبادان و خرمشهر در سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: عشایر غیور نمونه‌های شاخص و بی‌نظیر فداکاری در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستند و خداوند متعال در دنیا و آخرت اجر این فداکاری‌ها را می‌دهد.

او گفت: ایده تشکیل بسیج در اوایل جنگ مطرح شد و شروع کننده آن نیز شیوخ عشایر بودند، آنها با حضور خود در جنگ تحمیلی و در مرزها کمبود نیروهای نظامی را جبران کردند.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه جایگاه عشایر در تاریخ اسلام، ایران و در استان خوزستان، جایگاهی موثر و قابل تجلیل است، افزود: این جایگاه بخش عظیمی از تاریخ ایران و تحولات آن را در خود جای داده است.

مدیره سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: صدام در آغاز جنگ خیال پیروزی سریع و تصرف سه روز خوزستان را در سر پرورانده بود، اما با شروع جنگ تحمیلی تمام معادلاتش به هم ریخت و عشایر از ناموس و کشور جانانه دفاع کردند.

زمانی بیان کرد: برخی از عشایر با وجود آتش باران دشمن، منطقه و دیار خود را ترک نکردند و در زمانی که نیاز به مدیریت جنگ‌زده‌ها بود نیز دوشادوش نظام مدیریت خوبی از خود بر جای گذاشتند.

او گفت: عشایر همیشه با شهامت بوده‌ و در طول تاریخ ثابت کردند که پیرو مکتب اسلام ناب محمدی هستند و در جنگ تحمیلی نیز در خط مقدم جنگ حاضر شده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: عشایر در دفاع از نظام جمهوری اسلامی همواره پیشگام هستند و در تامین امنیت کشور به ویژه در مناطق مرزی نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز