پس از پایان تعطیلات اربعین حسینی؛

مرز تجاری شلمچه باز گشایی شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۲۳:۴۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۱۳۴۷
مرز تجاری شلمچه باز گشایی شد
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مرز بین المللی شلمچه که روزهای پنجشنبه و جمعه به مناسبت اربعین حسینی تعطیل شده بود از صبح امروز شنبه فعالیت تجاری خود را از سرگرفت.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سیدعلی موسوی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مرز شلمچه از روز پنجشنبه ۱۷ مهر ماه به دلیل تقارن با اربعین حسینی و ۱۸ مهر نیز به درخواست کشور عراق تعطیل شد و هیچ گونه تبادل تجاری در این مرز انجام نشد.

او با اشاره به ورود کامیون‌های عراقی به بارانداز مرزی شلمچه، گفت: از شنبه ۱۹ مهر ماه جاری مجددا مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد و تجار و بازرگانان دو کشور، مبادلات تجاری را از سر گرفتند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: صادرات کالای غیرنفتی که شامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی و خدمات فنی و مهندسی است بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی از نوزدهم مهرماه در مرز بین‌المللی شلمچه از سرگرفته شد.

لازم به ذکر است که روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالای صادراتی تولید داخل و ۱۵۰ کامیون عراقی در بارانداز مرزی شلمچه برای تخلیه و بارگیری کالا تردد می‌کنند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز