استاندار خوزستان مطرح کرد:

همچنان گرفتاریم و ممکن است تلفات ناشی از کرونا افزایش یابد/روند انتقال بیماری به صورت دورهمی های خانوادگی شده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۷:۴۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۰۸۵۰
همچنان گرفتاریم و ممکن است تلفات ناشی از کرونا افزایش یابد/روند انتقال بیماری به صورت دورهمی های خانوادگی شده است
استاندار خوزستان پس از نشست ستاد مدیریت کرونا گفت: زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم که رقم ابتلا را به سمت کاهش سوق دهیم. ما همچنان گرفتار هستیم و ممکن است شاهد بیماران، بستری شدگان و تلفات جدیدی در میزانی که متاسفانه کم هم نیست را شاهد بشویم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز دهم آبان ماه جاری در پایان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شرایط استان به شکلی است که روند بالا اما کنترل شده و شیب افزایشی ملایم است.

او گفت: زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم که رقم ابتلا را به سمت کاهش سوق دهیم. ما همچنان گرفتار هستیم و ممکن است شاهد بیماران، بستری شدگان و تلفات جدیدی در میزانی که متاسفانه کم هم نیست را شاهد بشویم.

استاندار خوزستان افزود: البته نسبت به ابتلای کشور شرایط مناسب‌تری داریم اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در طول هفته های گذشته کاهش پیدا کرده است و روند رعایت کردن دستورالعمل ها در ادارات و اماکن عمومی نیز کاهش پیدا کرده است و خدای نکرده ظرف دو هفته آینده اثرات آن بروز می یابد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: باید همه مردم و نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مختلف دست به دست هم دهند و مردم را دعوت کنند که رعایت کنند و خسته نشوند و جز با رعایت اصول بهداشتی امکان کنترل شرایط را نداریم.

رییس شورای تامین خوزستان اضافه کرد: فرمانداران را مکلف و موظف کردم که به طور جدی در طول هفته های آینده روند را تغییر دهند برخورد کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با کسانی که به سلامت جامعه آسیب بزنند و به خطر می‌اندازند برخورد جدی نماید‌.

رییس شورای سلامت استان خوزستان تصریح کرد: روند انتقال به صورت دورهمی های خانوادگی شده است البته دید و بازدید بسیار خوب است و در اسلام توصیه شده است اما برای امر مهمتر که تندرستی و سلامتی است باید این سنت پسندیده را به صورت مجازی برگزار کنیم تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان با بیان اینکه نقش اساسی و مهم را مردم دارند و خسته نشوند و حساسیت آنها کم‌ نشود، افزود: با شناسایی دارو یا واکسن فرصت برای این امور زیاد است از مردم خواهش می کنم در پارک ها و تفرجگاه‌ها حضور پیدا نکنند زیرا این تجمعات عامل انتقال بیماری است.

شریعتی اظهار کرد: طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا، شهرستان های اهواز و مسجدسلیمان جزو شهرهای پرخطری کرونا ویروس شناخته شدند لذا ساعت کار ادارات در این دو شهرستان از چهارشنبه هفته جاری تا اطلاع بعدی از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ کاهش یافته و در عین حال باید گروه های سه و چهار نیز تعطیل شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: سازمان های مختلف از جمله ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی باید گروه های مرتبط و زیر مجموعه خود را مراقبت و مواظبت کنند و پیشگیری کنند تا انشاالله شرایط بهتری را بتوانیم داشته باشیم.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: امسال مراسم ۱۳ آبان و همچنین جشن های هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد. و مراسمی در سطح مساجد برگزار نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز