با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان؛

بزرگترین پرفورمنس کرونایی ایران در آبادان اجرا شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۳:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۷۴۷۱
بزرگترین پرفورمنس کرونایی ایران در آبادان اجرا شد
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد: بزرگترین پرفورمنس کشور با موضوع مبارزه با کرونا ویروس در آبادان اجرا شد.

شکراله سلمان‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این وظیفه بر دوش ما است که از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در منطقه برای کاهش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بهره بگیریم.

او گفت: هنر با توجه به قابلیت‌های دراماتیک آن و امکان ایجاد تاثیرگذاری بیشتر، یکی از راهکارهای بین‌المللی مبارزه با ویروس کرونا است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در همین راستا بر آن شدیم که ضمن حمایت از اهالی فرهنگ و هنر منطقه که به هر حال در ماه‌های گذشته از گروه‌هایی بودند که در این اپیدمی منحوس آسیب جدی دیدند، از قابلیت‌های ایشان برای تاثیرگذاری در مسیر رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی استفاده نماییم.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان در پایان بیان کرد: امیدوار هستیم که با اجرایی شدن پرفورمنس"فصلی برای کرونا" در سطح منطقه، از این تاثیرگذاری بهره گرفته و در نهایت شاهد کاهش بار مراجعات به بیمارستان و کاستن خستگی کادر زحتکش بهداشت و درمان باشیم.

کارگردان پرفورمنس کرونا نیز اظهار کرد: در این شرایط که به دلیل وجود ویروس کرونا، هنر تعطیل و هنرمند خانه‌نشین شده است، پرفورمنس راهش را پیدا کرد که با زبان خرد و اندیشه تاثیر بر روح و روان تماشاگر خود بگذارد تا شاید جانی را نجات دهد.

مهدی پرویش افزود: شروع ایده از آنجایی آغاز شد که دیدیم عزیزان‌مان در غریبی و سکوت به خاک سپرده شدند، حتی بدرقه آنها تا منزل ابدی میسر نبود، داغی که همیشه بر جان همه تازگی دارد.

او ضمن قدردانی ویژه از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان به خاطر مهیا کردن شرایط اجرای این نمایش، ادامه داد: پرفورمنس"فصلی برای کرونا" با ۴۰ بازیگر و ۱۲ نفر عوامل اجرایی در ۲۶ تابلو از بزرگترین پرفورمنس‌هایی به شمار می‌آید که ت اکنون در کشور اجرا شده است.

کارگردان پرفورمنس فصلی برای کرونا بیان کرد: اجرای این اثر نمایشی که با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان تهیه شد، از چهارشنبه بیست و یکم آبان ماه به مدت ۱۲ شب در نقاط پرتردد شهر در حال اجراست تا شاید حداقل با این کنش نجات‌دهنده جان یک انسان باشیم.

لازم به ذکر است که احمد عیدانی، ناصر شناوه، زینب شفیعی‌فر، ندا نصاری، کاظم خضراوی، ابولفضل داوری، ارغوان خدادادزاده، آمنه طاهرزاده، امیرحسین خواجه علی، بهروز زنگنه، امین سلیج محمودی، پرستو چعبی، حسین زرین جویی، حسین سعدی، عباس عنایتی، علی بنی سعید، عماد دریساوی، زهرا شعبانی‌نژاد، فاطمه حمیدی، فاطمه شعبانی‌نژاد، فاطمه کردوی، پریا بیرمی‌زاده، علی سلامی، محمدامین لطیفی، مبینا عساکره، سید مصطفی هاشمی، مهدی ادریسی، مهدی ثامری، مهدی طالبی، محمدرضا فرجمند، آرمان سیدی، ایدا سیدی، فریده کعبی، منا سلامی، ملیکا رخ، حسام حاکمی، محمد ورزنده، متین آغاجانی، حامد دریس و پژمان یار احمدی در مقام بازیگر و موعود عریان‌پور، مصطفی پرویش، مریم سعدی، نازیلا جمشیدی، امیر محمدیان، محمد فرجی، مینا صبوری، حسین داوری و دالیا معرفی نیز از عوامل اجرایی این پرفورمنس به شمار می آیند.

 

نظر شما